Man vast voor brandstichting bij vriendin

Toegevoegd: 25-03-2016, 09.47 uur

AXEL - Een 28-jarige inwoner van Sas van Gent is in de nacht van donderdag op vrijdag aangehouden. Hij wordt er van verdacht de woning van zijn vriendin in brand te hebben gestoken.

De brand woedde in een flatgebouw aan de Kanaalkade in Axel en werd rond 23.45 uur ontdekt. Een buurman van de vriendin wist de brand te blussen. De brandweer is nog wel ter plekke gekomen om de woning te ventileren, maar hoefde dus niet meer na te blussen.

Volgens de brandweer was de brand ontstaan op een plek die niet voor de hand lag. "Hierdoor werd het vermoeden dat de brand was aangestoken groter. Door de politie zijn getuigen gehoord en mede door hun verklaringen werd duidelijk dat de 28-jarige man mogelijk iets met de brandstichting te maken moest hebben. Om die reden is hij dan ook aangehouden. Dat gebeurde rond 01.00 uur. De man is overgebracht naar een politiecel in Torentijd. Hij mag vandaag een verklaring afleggen", aldus een politiewoordvoerder.

Voor de vriendin is volgens de politie een tijdelijk onderkomen geregeld omdat de woning niet geschikt was om in te slapen.