Foto's overledene weg na auto-inbraak

Toegevoegd: 26-03-2016, 08.29 uur

MIDDELBURG - De politie doet op Facebook een oproep op het geweten van iemand die een auto-inbraak heeft gepleegd en daarbij twee tassen heeft gestolen.

Volgens de politie zaten er in de tassen foto's van recent overleden personen die niet digitaal beschikbaar zijn. "Voor de eigenaar van deze auto is de schade vervelend maar het verlies van de foto's is een enorm gemis voor de nabestaande. Kun je dit als inbreker op je geweten hebben?", zo vraagt de politie in de oproep.

De politie hoopt er op dat het geweten van de dief opspeelt en zo de foto's terugkomen bij de eigenaar.

sandra (26-3-2016 om 14:40)
Erg hoor. Kan het me zo goed voorstellen. Mijn portemonee is ooit gestolen uit mijn tas en daarin zat een foto van mijn vader en mij toen ik klein was. Mijn vader is vroeg overleden en deze foto was me zeer dierbaar. Het geld en de pasjes is vervelend maar zo een foto komt nooit meer terug. Diefstal van persoonlijke spullen is vreselijk. Hoop zo dat deze persoon de foto's terug krijgt, op welke manier dan ook.
Panda (26-3-2016 om 13:33)
Vreselijk, alleen al om aan de spullen van een ander te komen Maar dit maakt het nog erger. Het is te hopen, dat deze dief/inbreker zijn geweten laat spreken, maar de meeste houden het lieve nieuw en gebruiken het niet. Heel veel sterkte voor de benadeelden
100%nuchterezeeuw (26-3-2016 om 10:58)
ik denk eerder dat iedereen rond moet kijken of ze de tassen niet ergens zien liggen waarschijnlijk zijn ze gedumpt. wat voor kleur tassen waren het? dat zoekt wat makkelijker en mensen kijk eerst even in de publieke prullenbak voor je er zelf iets in gooit...je weet maar nooit
ries (26-3-2016 om 10:12)
Wat is het toch moeilijk voor sommige mensen om met hun poten van andermans bezittingen af te blijven ! ......Ik hoop voor de eigenaar van de auto en de betreffende nabestaanden dat de foto's teruggegeven worden eventueel met een oprechte excuusbrief van de dief !
Nel (26-3-2016 om 09:55)
Als iemand al een inbraak pleegt, in een auto, huis of anderszins, heb je volgens mij al geen geweten. Je zit in en aan de spullen die niet van jouw zijn en je benadeelt de slachtoffers zeer, niet alleen materieel maar ook emotioneel.