Wielrenner rijdt door na aanrijding Heikant

Toegevoegd: 21-04-2016, 11.19 uur

HEIKANT - De politie is op zoek naar een wielrenner die woensdagavond is doorgereden na een botsing met een auto in Heikant.

Het ongeluk gebeurde rond 19.30 uur op de Oud Ferdinandusdijk. Een groep wielrenners kwam vanuit Heikant en reed in de richting van Hulst. Een automobiliste zag de groep naderen en verklaarde bij de politie te zijn uitgeweken richting de berm.

Eén van de wielrenners raakte ondanks deze manoeuvre toch de auto van de vrouw. Hierdoor raakten de linkerbuitenspiegel en de zijkant van de auto beschadigd. De wielrenners reden vervolgens door.

De politie onderzoekt de aanrijding en is op zoek naar de wielrenners. Volgens de aangeefster waren de renners in het zwart en oranje gekleed. Ook getuigen kunnen zich melden via 0900-8844.

Kees kaas (24-4-2016 om 00:34)
Ik zou ook nooit aan de kant gaan voor asociale wielrenners. Ze doen of ze de wereld in hun macht hebben en alles moet er voor wijken. Komen soms met snelheden van 60km per uur voorbij gescheurd. Niet voor aan de kant gaan en even aantikken als ze asociaal worden. Laat hun maar vallen
Ajaa (22-4-2016 om 22:27)
Is de politie bang voor deze groepen of zo, er is totaal geen controle op. Veel mensen hebben met deze wielrijders problemen . Ik hoop dat er meer controle op komt, ook om deze mensen tegen zichzelf te beschermen. M.vr.gr.
Leon (22-4-2016 om 22:26)
Gedrag begint bij ons zelf ,maar er lijkt bij sommige racefietsers iets te gebeuren waardoor ze een soort van injectie te krijgen en maar een doel hebben zo snel mogelijk van A naar B en dan moet iedereen wijken , Heb het gezien op de Zeelandbrug een groep uit Goes komen een wat oudere man tegen die naar de zin van een van hun niet snel genoeg op zij ging , deze man werd bespuugd . Dat zit er toch iets los bij deze "Meneer " Maar heb ook groepen gezien die wel degelijk rekening hielden met andere weggebruikers en zo kan het ook.
kees (22-4-2016 om 14:10)
Ik ga nooit aan de kant met mijn auto voor fietsers die met meer dan twee naast elkaar fietsen. Ik moet mij aan regels houden dus die groepen race fietsers ook. als ze daardoor op mijn dak slaan dan zou ik er zeker achteraan gaan en net effe aantippen op het achterwiel.
Cerebrus (22-4-2016 om 12:43)
Nou Maarten, dan ga je toch lekker dáár de fietsterrorist uithangen?
maarten (22-4-2016 om 09:47)
Zij wielrenners aso , of is tegenwoordig 'normaal' wielrenners legaal met je auto de kant in te drukken, want 'die wielrenners' zijn toch allemaal asociaal?? Kijk naar het buitenland zoals België en Frankrijk, daar is veel meer begrip en gezelligheid op de weg!!