30 Inbraakgevoelige situaties opgemerkt

Toegevoegd: 18-05-2016, 11.16 uur

MELISKERKE - In Meliskerke op Walcheren is dinsdagmiddag een preventieve actie gehouden om mensen te wijzen op inbraakgevoelige zaken.

Tijdens de actie is vooral gekeken naar openstaande ramen, onafgesloten achterdeuren, poorten, schuurdeuren en fietsen en sleutels die nog op sloten zaten. Bewoners die thuis waren werden geattendeerd op inbraakgevoelige zaken rondom hun woning. Ze kregen tips om de situatie te verbeteren.

De actie werd gehouden door de wijkagent, leden van de dorpsraad en ambtenaren van de gemeente Veere. Tijdens de zogeheten voetjesactie werden in totaal bij 30 woningen voetjes gelegd of ter plekke uitgedeeld aan de bewoners.

Ja-Ja (19-5-2016 om 08:39)
Wijkagent. Hoe zien die er uit?Rijd hij wel eens door de wijk?? Ik woon in de zeeheldenbuurt in Middelburg. Als je iets telefonisch meld aan dat buro gaat het via,via en dan komt het bij de bewuste wijkagent en hoor of zie je niets meer van. Er word niet eens contact met je gelegd door de wijkagent.
wim (19-5-2016 om 06:56)
Dit is toch niet meer normaal om de bewoners voor inbraak te waarschuwen zoals ramen dicht enz.af te sluiten ik hoop en wens dat ze toch gepakt kunnen worden wat neemt de inbraken zo ook in zeeland toe.
Michel (18-5-2016 om 23:12)
Ik weet niet hoor Frits maar we lieven toch niet meer in de tijd van de Gestapo? Klagen als er ingebroken wordt? Natuurlijk zal ik klagen maar ik heb dan ook het verantwoordelijkheid gevoel en zal mijn best doen om dit te voorkomen. Ik vind jij argumentatie zo zwak. Ik sta op mijn privacy en die gasten hoeven niet met een laddertje een stikker op mijn raam komen plakken, misschien heb ik daar wel een sekskamer of lig ik naakt in mijn tuin te zonnen en doen die gladiolen de poort open? Ik heb respect voor de politie hoor maar dit is gewoon rondweg asociaal! Nogmaals wat als mijn hond ze zou aanvallen? Ik heb daar geen medelijden mee dan. Maar wat gebeurd er met mijn hond? Misschien wordt ie wel doodgeschoten?
Frits (18-5-2016 om 18:18)
@Michel .. en waarschijnlijk als eerste klagen als er ingebroken wordt? Tja, zo ken ik er meer. Als er niets gedaan wordt is het ook niet. Achter slot en grendel dat tuig?? Trek niet zo'n grote broek aan!
D,Vereecke (18-5-2016 om 16:08)
Zo'n actie is natuurlijk verstandig. Is het ook zo verstandig om de uitkomst bekend te maken via de media ! Het dievengilde leest ook mee! Door de uitkomst bekend te maken hoeft het dievengilde in ieder geval geen voorwerk meer te doen.
Michel (18-5-2016 om 14:26)
Zijn ze nou nog steeds actief met deze privacyschending acties! Zet 1 voetstap op mijn terrein en ik klaag meneer de wijkagent aan voor inbraak! Is toch van de gekke dat deze mensen zich het recht toe eigenen om een check te doen op jouw terrein!?? Te hoog in de bol zitten misschien Achter slot en grendel dat tuig!