KNRM vaart uit voor visser met lege accu

Toegevoegd: 19-05-2016, 21.01 uur
Met behulp van startkabels kreeg de KNRM de accu weer aan de praat
© Foto: KNRM Neeltje Jans

OOSTKAPELLE - De reddingboot Koopmansdank van het KNRM-station Neeltje Jans is vanmiddag uitgevaren om een sportvisbootje te helpen.

Na de hele dag te hebben gevist in de buurt van Oostkapelle bleek dat de accu van het bootje niet meer genoeg vermogen had om de motor te starten. Daarop besloot de visser om de hulp in te roepen van de reddingmaatschappij.

Rond 15.45 uur gingen daarom de piepers af van de vrijwilligers van het KNRM-station Neeltje Jans. Eénmaal ter plekke stapte een deel van de reddingbootbemanning over en is de motor met behulp van startkabels weer aan de praat gekregen. De visser kon daarna zelf zijn weg vervolgen.

Marcel (20-5-2016 om 19:42)
Bij zulke fratsen verplicht een jaar donatie doen ! ANWB heeft ook zulke regels ! En dat zijn niet de kosten zoveel en als water recreant ook een goed iets om de KNMRI in stand te houden en wellicht wordt het net zo verplicht als ANWB als het zo door gaat.
Kees Tramper (20-5-2016 om 16:14)
Ik geloof dat Albert niet goed kan lezen. De man is namelijk niet weggesleept door een sleepboot maar de reddingsbrigade die kosteloos werkt ( word door sponsoren betaald) heeft de motor met startkabels gestart, en de man is verder gevaren. Is ook een taak van de reddingsbrigade. Wel zou het een pluim verdienen als de visser een donatie geeft hierna aan de reddingsbrigade. Eigenlijk vind ik het normaal dat vissers en kapiteins eigenlijk gewoon lid moeten worden net als de ANWB gewoon standaard betalen.Het is voor je eigen zekerheid en niet laten aankomen op sponsors
gratis tip (20-5-2016 om 15:28)
gratis tip voor vissers op zee: 1) zorg altijd voor een tweede, handgestarte, motor. (5-6 pk is voor een kleine visboot voldoende) 2) zorg altijd voor een 2e accu waar je je fishfinder op aansluit. (dan loopt de hoofdaccu niet leeg; die is bedoeld voor de motor, verlichting etc. groeten Boot-man
Jan B (20-5-2016 om 13:49)
albert@ Het kost ons klauwen vol met geld? Zover mij bekend gaat er geen belastinggeld cent naar de KNRM. Deze draaien op vrijwilligers en giften. Voor KNRM is dit gelijk een goede oefening. Wel ben ik voorstander van een verplichte hulpmotor om op eigen kracht naar binnen te komen. Als we praten over duikers (in jou ogen stuntelaars) zou ik meer druk maken om brandweerduikers die van Goes naar Terneuzen rijden. Wetende dat je niemand kan redden en hiermee alleen maar belastinggeld over de balk gooit!
donateur van de KNRM (20-5-2016 om 13:06)
@wim. Is het niet mogelijkdat de accu misschien ineens spontaan kapot gaat??? @albert. Dat u totaal geen weet hebt van hoe het bij de KNRM goed blijkt wel uit uw stomme bewoordingen. De KNRM bekostigt zichzelf volledig door giften en nalatenschappen. Er zit geen enkele euro overheidsubsidie in deze vrijwillge organisatie. Deze persoon is wellicht zelf ook donateur van de KNRM en heeft vermoedelijk zonder bedoelde opzet de KNRM hulp ingeroepen. Oordeel niet voordat u uw bewoordingen kunt bewijzen.
Aan Albert (20-5-2016 om 12:47)
Albert, ik begrijp dat je donateur bent van de KNRM, of niet? Bij mijn weten draait deze instantie (deels) op vrijwilligers en zijn ze afhankelijk van donateurs. Op het moment dat je geholpen word dacht ik ook dat je min of meer verplicht word om donateur te worden voor een x bedrag per jaar. Dus ik adviseer je om eerst eens na te denken alvorens je een reactie de wereld in slingert.