Vrouw in de cel voor brandstichtingen

Toegevoegd: 26-05-2016, 16.00 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De 22-jarige J. van E. uit Sint Maartensdijk, tegen wie twee weken geleden en gevangenisstraf van 360 dagen waarvan 205 dagen voorwaardelijk plus 240 uur dienstverlening was geëist, is donderdag door de rechtbank veroordeeld tot de gevraagde celstraf en een taakstraf van honderd uur. Ook wordt zij door de reclassering begeleid en moet zij voor maximaal een jaar worden opgenomen in een psychiatrische inrichting.

De vrouw stichtte op 7 juni 2015 tot twee keer toe brand in haar eigen woning. De eerste keer was in de nacht. De brand werd door haar vriend ontdekt en kon de brand blussen. Nog dezelfde dag stak zij de gordijnen in de slaapkamer in brand. Ook die kon snel worden geblust

Dat zij samen met haar partner heeft geprobeerd de verzekering op te lichten door de schade te claimen en een valse aangifte te doen vond de rechtbank niet bewezen.

Zie ook:
OM eist celstraf voor brandstichtingen