Jongens overvallen Kruidvat Middelburg

Toegevoegd: 30-05-2016, 20.03 uur - Update: 31-05-2016, 16.13 uur

MIDDELBURG - Eén van de vier Middelburgse filialen van drogisterijketen Kruidvat is maandag het doelwit geweest van een gewapende overval.

Rond 18.15 uur kwamen volgens de politie twee jongens, beiden met een steekwapen, de vestiging aan de Lange Geere binnen. De twee bedreigden klanten en het personeel. De daders eisten geld. Toen ze dat kregen zijn ze er te voet vandoor gegaan in de richting van de nabijgelegen parkeergarage 'De Geere' om vervolgens richting de Schroebrug te gaan.

Via Burgernet werd onder 4.240 deelnemers een signalement verspreid. Volgens de politie hadden de beide daders een grijze hoodie aan. Eén van de daders had een grijze broek en opvallend gele slippers met donkere strepen erop aan. De ander droeg een spijkerbroek en grijze sportschoenen. Eén van de twee had een bivakmuts op. Zeker één van de twee had een getinte huidskleur. Een zoekactie in de ruime omgeving leverde voor zover bekend niet het gewenste resultaat op.

De winkel in het Middelburgse centrum zou eigenlijk pas om 20.00 uur sluiten maar na de overval werd de vestiging direct gesloten. De politie heeft van het personeel verklaringen opgenomen.

Lukas (2-6-2016 om 21:29)
Stukken schorem zijn het, en die politie pakt ze maar zacht aan.
Joalyn (2-6-2016 om 18:57)
Triest.. Sterkte voor het personeel. En voor de simpele zielen onder mij, kom met je luie reet van de bank, kijk om je heen... Er is al genoeg ellende in de wereld, om dan nu achter je laptopje te gaan zitten en een beetje zitten zeuren om wie wat zegt. Wat maakt het uit wie het zijn, of het nou blanken, zwarten of getinten zijn, het gaat er om dat het is gebeurd. De blanken zijn net zo erg als de zwarten/getinten.. Bah, simpel volk waarin we leven.
Ik (2-6-2016 om 13:30)
Beste Goesenaar. Ik ben het helemaal met u eens. Ik heb namelijk ook eerst onderzoek gedaan naar de statistieken. Daarom mijn reactie over criminelen in verhouding tot getinten. We moeten idd niet zomaar iets roepen.
Ik (2-6-2016 om 13:24)
@p: Misschien heb je gelijk. Het is ondertussen misschien onnodig om erbij te zetten dat het om lichtgetinten gaat. Ook al is het voor het geven van een signalement. En laten we het het niet over pedofilie hebben. Ik heb geen kindsbruid. Daar ben ik fel op tegen!
Goesenaar (2-6-2016 om 08:58)
Ik stelde de vraag aan Vlissinger, en jawel ongevraagd gaan mensen hun ongezouten meningen en opmerkingen plaatsen. Dit is dus mis in ons tolerante Nederland. Ga eerst de onderzoeken raadplegen voordat je zomaar uit het niets voor je laptop, computer of smartphone een mening of een opmerking plaatst.
P (2-6-2016 om 01:21)
@Ik, steek me kop niet in het zand, maar wil gewoon weten wat je ermee wilt zeggen door het zodanig te benoemen dat het een beetje overkomt als zie je wel en kijk weer hun, wat wil je ermee zeggen? Zeg het eens. En 9 van de 10 keer is ook weer zelf verzonnen onzin. Gaan we nu ook roepen dat 9 van de 10 blanken pedofiel zijn of minderjarigen fotograferen bij de hockeyclub. Zijn we dat niet zat? Waarom het ene demoniseren en het andere afdoen als incidentje? @cees, gaat me ook niet om de logische signalement beschrijving, maar om de benadrukking van bepaalde mensen op het feit dat de daders getint of licht getint zijn. Wat wil men er mee zeggen? Wat wil men bewijzen of aanduiden?