Scheidsrechter uit Serooskerke mishandeld

Toegevoegd: 05-06-2016, 13.20 uur

DORDRECHT - Bij een voetbalwedstrijd gisteren in Dordrecht is de 52-jarige Bart Wattel uit Serooskerke (W) gewond geraakt. Dat gebeurde nadat de scheidsrechter bij een stand van 2-1 tijdens een promotiewedstrijd een penalyt gaf aan de bezoekende vereniging.

De penalty werd rond 16.30 uur met succes genomen en hierdoor kwam de stand op 2-2 te staan. De scheidsrechter kreeg daarop een duw. Hierdoor kwam hij ten val. "Vrijwel direct ontstond op het terras naast het voetbalveld een enorme vechtpartij waarbij de terrasstoelen door de lucht vlogen. Politieagenten moesten ter plaatse komen om de boel weer tot bedaren te brengen", zo zegt een politiewoordvoerder.

De wedstrijd tussen VV SC Amstelwijck en VV Heukelum werd gestaakt en ter plekke werd een 31-jarige man uit Dordrecht als verdachte aangehouden. Hij is kort gehoord en zal later op het politiebureau een verklaring moeten gaan afleggen. Volgens de politie heeft de scheidsrechter aangegeven aangifte te gaan doen na een bezoek aan zijn huisarts. In een verklaring aan Omroep Zeeland zegt de scheidsrechter een gekneusde rib te hebben opgelopen.

Frans (5-6-2016 om 16:08)
al die voetbalvelden moeten ze omploegen en duivenkoten op zetten zal er dan geen overbodig geld meer in dat stomme voetbal gestoken moeten worden.
sander (5-6-2016 om 15:26)
Word hoogtijd dat zowel amateur als prof voetbal aan banden gelegd gaat worden, dit gaat nergens meer over en zal alleen maar erger worden in een maatschappij waar mensen geen respect meer hebben voor elkaar. ook zal de KNVB ook is een keer serieuze maatregelen moet nemen, het eenige dat je altijd hoort ja we nemen het in onderzoek en vervolgens hoor je nooit meer iets, voor het leven schorsen lijkt me een gepaste maatregel! en omstanders die zich ermee bemoeien geef die maar 1000 euro boete per persoon dan piepen ze wel anders, achterlijk hersenloos volk!