Baby overleden, ouders aangehouden

Toegevoegd: 07-06-2016, 11.27 uur

MIDDELBURG - De politie heeft de ouders aangehouden van een baby die eind vorige maand overleed in het ziekenhuis in Rotterdam. Volgens de politie was er sprake van een niet natuurlijke dood en is het kind vermoedelijk mishandeld.

De politie en het Openbaar Ministerie (OM) startten twee weken geleden hun onderzoek nadat op maandag 23 mei was gemeld dat in het Sophia Kinderziekenhuis een jongetje was opgenomen dat zwaar lichamelijk letsel had. Het vermoeden bestond dat er sprake was van kindermishandeling en daarom werd een aangifte opgenomen. Ook werd direct een onderzoek gestart.

Een dag na de melding overleed het kindje in het ziekenhuis. “Vanwege het vermoeden dat de doodsoorzaak niet natuurlijk was, is in opdracht van de officier van Justitie op donderdag 26 mei door het Nederlands Forensisch Instituut sectie verricht. Daaruit is gebleken dat er sprake was van een onnatuurlijke dood”, zo zegt de politie.

Vanochtend zijn de ouders van de baby aangehouden. De politie laat weten dat dit is gebeurd om nader te onderzoeken of en op welke manier zij bij deze zaak betrokken zijn. De politie heeft inmiddels ook enkele getuigen gehoord.

Volgens de politie was het jongetje officieel woonachtig in de gemeente Middelburg maar verbleef hij sinds kort met de rest van het gezin in de gemeente Veere.

Janspommerans (9-6-2016 om 15:26)
Kun je je herinneren dat er in april, meen ik, een item was bij dr Phil waar ook ouders beschuldigd werden van mishandeling. Deze ouders zijn zwaar aangepakt, man heeft bijna een jaar in de gevangenis gezeten. En waarom? Omdat de artsen niet verder keken dan hun neus lang was. Dat kindje had een zwaar trauma opgelopen bij de bevalling wat veel later aan het licht kwam. Dusss laten we nog even wachten met de beschuldigingen!!
W. Kruit (9-6-2016 om 10:45)
Grappig, dat zoveel mensen al weten wat er met die baby is gebeurd, zonder dat ze er bij zijn geweest. Laat de politie en OM hun werk doen. We horen dan te zijner tijd wel wat er aan de hand was...
mevrouwx (9-6-2016 om 08:16)
CA (8-6-2016 om 08:41)
Ik ken de ouders van het kindje heel erg goed. Deze mensen zouden hun kindje nooit wat aandoen. Zodra er een kindje met letsel in het ziekenhuis komt, stellen ze direct een onderzoek in. Zo ook met dit kindje. In het ziekenhuis konden ze de doodsoorzaak zo niet vast stellen. Daarom wordt vermoed van kindermishandeling.. De ouders hebben tijd gehad om hun kindje te kunnen begraven en wisten wanneer ze zouden worden aangehouden voor verder onderzoek. Nogmaals, ze hebben hun kindje niet mishandeld.. Het zijn fantastische ouders die helaas heel erg bevooroordeeld worden.
Jeremy (8-6-2016 om 01:08)
Deze mensen zijn LIEF voor de kinderen?? Waar rook is, is natuurlijk ook vuur, kom op zeg....het is buitengewoon verschrikkelijk wat hier met dit ventje is gebeurd, en dit is echt geen zuivere 'ongeluk' koffie hoor, geloof me. Dan komt echt de politie niet. Die ouders zijn zelf nog kinderen, weet ik, niet verantwoordelijk en volwassen of emotioneel/verstandelijk? (genoeg) in staat om twee kindjes op te voeden. Want JA, er is er nog eentje, die nu veilig is ondergebracht buiten dit huishouden, daar ik begrepen heb.
vrouwtje theelepel (7-6-2016 om 20:55)
Ja ik heb ook eens van dichtbij meegemaakt dat iemand verdacht werd! Terwijl er helemaal geen sprake van mishandeling was... vandaar mijn reactie! Dussssssssss... even geen oordeel!