Drenkeling haven Breskens overleden

Toegevoegd: 10-06-2016, 10.24 uur - Update: 10-06-2016, 12.47 uur

BRESKENS - Bij de Veerhaven bij Breskens is vrijdagochtend na een zoekactie een drenkeling uit het water gehaald. Deze is aan land gebracht maar vervolgens overleden. Het gaat om een 80-jarige man uit Duitsland.

De eerste melding over de drenkeling kwam even na 10.00 uur binnen. Onder meer een ambulanceteam, twee duikploegen, een hoogwerker en twee tankautospuiten van de brandweer werden daarop gealarmeerd. Daarna werden ook meerdere reddingboten van de KNRM opgeroepen. Die startten op het water een zoekactie.

Rond 10.35 uur werd de drenkeling in de Westerschelde aangetroffen in de buurt van de Veerhaven. Deze is aan boord genomen en door de bemanning van de reddingboot aan land gebracht. Het ambulanceteam stond daar gereed om zich over de patiënt te ontfermen. Er werd ook een Belgische traumahelikopter opgeroepen.

Het slachtoffer werd ter plekke gereanimeerd maar dit mocht niet baten. De drenkeling overleed ter plaatse. De politie heeft een plaats delict ingesteld. Wijkagent Henk Wiegman zegt op Twitter dat de man op een pier stond en dat hij plotseling was verdwenen. Hoe de drenkeling precies te water is geraakt is niet bekend.

Volgens de politie was de man woonachtig in Gelsenkirchen en droeg hij een waadpak. "Hij was vermoedelijk aan het vissen", aldus de politie. Voor het vervoer van de drenkeling is een strandjeep van de brandweer opgeroepen.

@ Jan (10-6-2016 om 18:29)
De brandweer heeft actief deelgenomen aan de reanimatie. Ga je schamen met je opmerking over 'circus'...
Andre (10-6-2016 om 16:05)
Beste Jan. Als je het bericht goed leest weet je waarom de brandweer aanwezig was.
Jan (10-6-2016 om 14:04)
Gelukkig dat de KNRM hem snel had gevonden. Anders wordt het weer wachten tot de persoon boven komt drijven. Waar dat hele brandweer circus voor nodig is blijft een raadsel. Sterkte voor de nabestaanden.
anoniem (10-6-2016 om 11:24)
alle hulpverleners heel veel sterkte. Dit hebben jullie nu zeker nodig.