Inbeslagname voor brandstichting Zierikzee

Toegevoegd: 15-06-2016, 14.49 uur

ZIERIKZEE - De politie heeft woensdag tijdens een onderzoek naar brandstichting begin vorige maand in Zierikzee diverse goederen in beslag genomen.

In de vroege ochtend van dinsdag 3 mei werd rond 04.10 uur in de Venkelstraat ontdekt dat een geparkeerde auto in brand stond. De brand richtte flink wat schade aan want het vuur beschadigde ook meerdere woningen. Eén woning werd tijdelijk onbewoonbaar verklaard.

In een woning aan de Sint Domusstraat zijn vanmorgen verschillende goederen in beslag genomen. De politie gaat onderzoeken of deze gebruikt zijn bij de brandstichting. Naast de bewuste goederen werd ook een kleine hoeveelheid illegaal vuurwerk in beslag genomen.

In dezelfde straat werd ook een personenauto doorzocht. "Hieruit zijn ook enkele goederen in beslag genomen. Ook deze worden nader onderzocht", zo zegt de politie. Er werd niemand aangehouden.

Zie ook:
Mogelijk verband autobrand en vernieling (18-05-2016)
Veel schade door brandende auto naast woning (03-05-2016)