Geen files

Hulpverleningsdag bij brandweer Colijnsplaat

Toegevoegd: 16-06-2016, 16.46 uur

COLIJNSPLAAT - Aanstaande zaterdag organiseert brandweer Colijnsplaat-Kortgene een hulpverleningsdag bij de kazerne in Colijnsplaat.

Tussen 10.00 en 15.00 uur zijn onder andere de brandweer, de EHBO-vereniging, de Brandwondenstichting en de Veiligheidsregio Zeeland vertegenwoordigd. De brandweer zal een aantal demonstraties uitvoeren en er zijn verschillende voertuigen aanwezig die je van dichtbij kunt bekijken.

Op zaterdag 18 juni vindt voor de vijfde keer de Nationale Herdenking voor omgekomen brandweermensen plaats. In Colijnsplaat wordt daarom om 14.00 uur een minuut lang het ereteken gemaakt. Dit ereteken wordt gevormd door twee brandweerspuiten die in een bepaalde opstelling een ereboog van water maken.

De kazerne is te vinden aan de Colijnsplaatseweg 2b.