Weggebruikers negeren afzetting A58

Toegevoegd: 20-06-2016, 13.25 uur
Eén van de bekeurde weggebruikers. Er lag een flink oliespoor op de weg.
Eén van de bekeurde weggebruikers.
© Foto: Twitter / WIS_Wilco

OOST-SOUBURG - Diverse weggebruikers hebben vanmiddag op de A58 bij Oost-Souburg een wegafzetting genegeerd. Dat meldt een weginspecteur van Rijkswaterstaat op Twitter.

Afrit 40 (Ritthem) was afgesloten omdat olie moest worden opgeruimd die op het wegdek terecht was gekomen. De weg was tot 13.00 uur dicht maar in de tussentijd konden diverse weggebruikers het niet opbrengen om om te rijden.

De politie kwam ter plekke om verschillende automobilisten te bekeuren.

leida (21-6-2016 om 13:54)
Gewoon een prent en geen uitleg waarom u dit doet, je hebt geleerd op de rijschool dat je niet door een afzetting heen mag als dit wordt aangegeven. Tegenwoordig kunnen we niet meer lezen en willen we de wet niet voorgeschreven worden........Dan maar een prent, op de kleuterschool moest je ook in de hoek staan. en de smoes het was niet goed geregeld....., heb je niet goed opgelet.
Tom (21-6-2016 om 09:36)
Niet zo handig van deze bestuurders, zonde van hun geld. Stond er een verkeersbord (geslotenverklaring) op de afrit of stonden er alleen pionnen? Als de afzetting van Rijkswaterstaat goed was dan is het terecht dat er boetes zijn uitgeschreven, anders heeft Rijkswaterstaat zelf iets uit te leggen lijkt mij.
Wegwerker (20-6-2016 om 20:53)
Afzetting of niet maakt tegenwoordig toch niet uit. Borden kijken doen ze niet meer. Afzetborden worden opzij gezet of evt gewoon tegen de stroom in gereden om ze te ontwijken. En als je dan achteruit een werkvak in rijdt rijden ze op je bumper mee tot je stil.komt te staan en dan vragen of ze er door kunnen.... mensen zijn asociaal en kijken nergens meer naar + dat ze gepikeerd reageren ook al zijn ze van de situatie op de hoogte...
annie (20-6-2016 om 18:32)
erg zulke mensen, sommige rijden zo aso, en halen in, proppen er tussen, zodat jij volop de rem kan gaa, wat het nut heeft voor zulke lui weet ik niet en vervolgens stoppen ze bij een pompstation. Er word daar in die richting steeds asocialer gereden. men verbruikt duidelijk meer brandstof dat is het nieuwe zuinig rijden van tegenwoordig, flink gas geven en voor de voorganger dauwen en vervolgens remmen...ik ben voor op meer controles..
j.a (20-6-2016 om 17:43)
ik heb ook om 1130 de afslag genomen. van een afzetting oid was totaal geen sprake hoor. heb alleen aan het einde van de afslag een auto van rijkswaterstaat zien staan , dus al op de kruising.
H.Reuling (20-6-2016 om 17:37)
Dan de afzetting/afsluiting wel onvoldoende geregeld en of onduidelijk geweest zijn! Als dit goed geregeld was, moet dit onmogelijk geweest zijn! Ik zou bezwaar maken en in beroep gaan!