Verdachten cokehandel langer vast

Toegevoegd: 12-07-2016, 20.09 uur

MIDDELBURG - Ondanks een emotionele oproep van de 45-jarige C. B. uit Steenbergen en een klemmend beroep van haar advocaat om haar en haar 50-jarige broer J. B. uit Mijdrecht besloot dinsdag de Middelburgse rechtbank de twee niet te schorsen uit de voorlopige hechtenis. Hun 73-jarige vader J. B. uit Sint Philipsland was overigens al eerder geschorst.

De drie worden verdacht van de smokkel van enkele honderden kilo's cocaïne, die in april in een loods van hun papierverwerkend bedrijf in Sint Philipsland werden aangetroffen. De drugs vertegenwoordigden een straatwaarde van enkele miljoenen euro's.

Naast de drugs werden de computer, de volledige administratie, geld en auto's in beslaggenomen. Volgens het Openbaar Ministerie zagen de financiële resultaten van het bedrijf er op papier prima uit, maar bleek het in werkelijkheid totaal anders te liggen. Het zou dan ook een dekmantel voor witwassen geweest kunnen zijn.

Wanneer de zaak inhoudelijk zal worden behandeld is nog niet bekend.

Zie ook:
Inval arrestatieteam Sint Philipsland (12-04-2016)