Onduidelijkheid over toedracht fatale botsing

Toegevoegd: 25-07-2016, 18.13 uur

NOORDGOUWE - De politie weet nog steeds niet wat de toedracht is van het dodelijke ongeluk dat zaterdag plaatsvond in Noordgouwe.

Bij het ongeluk op de Kloosterweg (N654) kwam een 29-jarige vrouw uit Noordgouwe, volgens de politie de bestuurster van de motor, om het leven. Een 36-jarige man die ook op de motor zat raakte zwaargewond.

Na de botsing werd een 44-jarige man uit Dreischor aangehouden en gehoord als verdachte. Hij zou in de bestelbus hebben gereden waarmee de motor in botsing was gekomen. Volgens de politie heeft de man al verschillende verklaringen afgelegd maar is desondanks nog niet exact duidelijk wat er nu precies is gebeurd.

"De verdachte heeft aan de politie verteld dat er op de bewuste avond een persoon in zijn auto is meegereden. Hij heeft deze persoon ergens afgezet, maar hij kan niet vertellen waar dat was. We willen daarom graag met deze (jonge)man spreken", aldus de politie.

@Ger (26-7-2016 om 17:09)
@Ger: nooit gehoord van een auto die is gaan slippen etc? Blijkbaar is het toch wat minder duidelijk dan jij denkt...!! Misschien het onderzoek/conclusies maar overlaten aan professionals en zolang het voor hen niet duidelijk is, is het voor ons ook niet duidelijk!
Niet (26-7-2016 om 13:01)
@ger, De man reed vanuit zierikzee richting noordgouwe, de motor kwam uit de verbrandemansweg, hij is hier achterop gereden..
kees (26-7-2016 om 11:29)
@Ger: de auto kwam uit Zierikzee en niet uit Noordgouwe. Anders kunnen auto en motor niet zover van elkaar liggen. Dan zouden ze beiden zijn terug gestuiterd. De auto is dus achterop de motor gereden. Dat kun je ook zien aan de foto's van de motor. De voorkant is nog recht, het achterwiel is krom. De politie mag uitzoeken wat er precies is gebeurd. Dat er wat mis is met die automobilist is wel duidelijk, maar een technisch defect aan de motor is niet uitgesloten.
Renata (26-7-2016 om 11:25)
Wat een asociaal gedrag. Er is een mens dood en het leven van vele anderen voorgoed geruïneerd. Vast laten zitten tot dat hij het hele verhaal vertelt. Wist niet dat er zo wat hier woont. Walgelijk.
Tom (26-7-2016 om 00:46)
Je hebt helemaal gelijk P. Het lijkt er sterk op dat hij het belangrijker vind zijn eigen hagje te redden dan om open eerlijk te zijn...
Ger (25-7-2016 om 23:06)
Echt te zot voor woorden. Toch duidelijk lijkt mij....man kwam uit noordgouwe, dat laat de rijrichting van de auto zien. Motor vanuit Zierikzee staat vast. De man is te hard (of dronken) uit de bocht gekomen en daarbij de motor vol geraakt! En ook mensen gewond achterlaten is ook een zwaar misdrijf op zich. Dat zou een shock kunnen zijn maar als je nu verschillende verklaringen gaat afleggen dan zit je goed fout. Vasthouden die man.