Grote brand verwoest loodsen Middelburg

Toegevoegd: 28-08-2016, 23.18 uur - Update: 29-08-2016, 00.05 uur

MIDDELBURG - Een grote uitslaande brand heeft zondagavond laat twee grote loodsen aan de Oostperkweg in Middelburg volledig in de as gelegd.

De brand werd rond 21.45 uur opgemerkt en werd aanvankelijk gemeld als zijnde bij de nabij gelegen Heerlijkheidsweg. De brandweer schaalde op naar middelbrand en zette twee blusvoertuigen, een ladderwagen, een hoogwerker en twee waterwagens in.

Toen de brandweer arriveerde was de brand al uitslaand. Besloten werd om de loodsen gecontroleerd te laten uitbranden. In de loodsen zijn twee kleine gasflessen ontploft. Volgens de Veiligheidsregio Zeeland was in de loodsen een doe-het-zelfbedrijf gevestigd. De andere loods zou worden gehuurd door de Stichting Evenementen Middelburg.

Geen asbest
De daken zijn van golfplaten en hierin is geen asbest verwerkt. Vanwege de vrijkomende rook is de omgeving wel ruim afgezet. Hierdoor is het niet meer mogelijk om vanaf de N57 de afslag Ramsburg te nemen of via de opritten de N57 op te gaan.

Even voor middernacht kon het sein 'brand meester' worden gegeven. De brandweer blijft voorlopig nog aanwezig om na te blussen. De oorzaak van de brand wordt nog onderzocht.

Zie ook:

Anneke (30-8-2016 om 13:07)
Niet alleen S.E.M. is veel waardevolle spullen kwijt maar óók een hardwerkende ZZP is al zijn waardevolle werkmaterialen kwijt en zie nu maar verder te kunnen werken, terwijl dat nu juist zo hard nodig is! Wat de oorzaak ook zal zijn: dit is te triest voor woorden!
jan willem hajee (29-8-2016 om 11:01)
Het is niet voor het eerst dat in die buurt bedrijven afbranden. Een groot aantal jaren geleden werd er door sommigen een verband gelegd tussen de oude ondergronds liggende vuilstortplaats, statische electriciteit (onweer) en stof/ch4 explosies. Dit zou opnieuw het geval kunnen zijn. Ben post beroepsmatig erg benieuwd naar de oorzaak.
ger (29-8-2016 om 09:20)
Lelijke loodsen die een doorn in het oog waren van de gemeente en de rest.. Toeval dan dat ze in de fik gaan ???