Slachtoffer brand Krabbendijke is bewoner

Toegevoegd: 28-08-2016, 23.57 uur

KRABBENDIJKE - Het dodelijke slachtoffer van de zeer grote brand zondag in Krabbendijke is een bewoner van het verzorgingshuis Nieulande, onderdeel van Ter Weel. Dat meldt de gemeente Reimerswaal.

De gemeente noemt de brand "een zeer droevig ongeval, dat bewoners en hun familieleden, evenals personeelsleden van Ter Weel, de opgeroepen hulpverleners en veel betrokken inwoners van Krabbendijke en omgeving diep geraakt heeft".

Inmiddels is duidelijk geworden dat in totaal 37 personen elders ondergebracht moeten worden. Een groot deel hiervan (22 personen) is ondergebracht binnen zorggroep Ter Weel zelf. Tien anderen zijn ondergebracht bij familie. Voor de overige zes bewoners is elders onderdak geregeld. Alle overige bewoners konden in de loop van de avond naar hun appartementen terugkeren.

Familieleden van bewoners die vragen hebben kunnen contact opnemen met 0113-654260.

A (29-8-2016 om 23:37)
heel veel sterkte voor de alle betrokkenen. Ik werk zelf in de ouderen zorg, en P geloof me, er is weinig tijd om zomaar wat rond te huppelen.
nn (29-8-2016 om 22:21)
P Ik weet zeker dat het personeel niet loopt te niksen. Onzin taal van je .
Doet er niet toe (29-8-2016 om 21:32)
@P vreemde reactie om naar het personeel te wijzen, omdat ze in den haag liever geld uitgeven aan asielzoekers dan aan mensen die d'r hele leven lang hard gewerkt hebben word er in de zorg overal beknibbeld op personeel. Gevolg is overal onderbezetting!!
W. (29-8-2016 om 18:57)
Wat is dat nou weer voor domme opmerking, je weet er blijkbaar niet veel van!!!
kleine (29-8-2016 om 16:51)
Beste P, u heeft werkelijk geen idee wat werken in de zorg is. Het is heel hard werken in de verzorging/ verpleging. Het personeel in Ter Weel werkt hard en met hun hart! De bewoners staan 100% voorop! En ja, wat meer aandacht voor de bewoners zou heel mooi zijn, dat zouden wij als zorgverleners heel graag willen, want we houden van ons werk en van de bewoners. Gelukkig zijn er vrijwilligers die aandacht aan de ouderen geven (omdat personeel vaak hun handen vol heeft). U kunt dus ZELF wat voor de ouderen betekenen als vrijwilliger! Dan kunt u gelijk bekijken waarom het personeel zo hard rondhuppelt! Hulde voor iedereen die geholpen heeft! Jullie hebben ongetwijfeld alles gedaan wat mogelijk was Sterkte voor alle betrokkenen..
P (29-8-2016 om 00:21)
Arme ouderen, hopelijk is dit niet veroorzaakt doordat mensen te lang alleen zitten, En het personeel maar wat rond huppelt zoals in andere verzorgingshuizen. Niemand die naar je omkijkt, rust zacht.