Wielrenner rijdt jongen omver in Sas van Gent

Toegevoegd: 08-09-2016, 14.42 uur

SAS VAN GENT - De politie doet onderzoek naar een botsing tussen een wielrenner en een 12-jarige fietser uit Sas van Gent. De jongen werd woensdag op de Westkade door de wielrenner omver gereden.

De jongen reed tussen 7.15 uur en 7.30 uur op het fietspad aan de Westkade. De wielrenner reed het slachtoffer van achteren aan en ging er vervolgens vandoor. De jongen liet hij gewond achter. De fiets van de jongen raakte ook beschadigd.

De politie is op zoek naar mensen die meer over het incident weten.

D (11-9-2016 om 20:02)
Erg triest dat iemand doorrijdt zonder zich te bekommeren over een ander wanneer deze valt. Helaas zitten er een aantal mensen onder onder, waaronder blijkbaar ook mensen van onderstaande reacties die ronduit asociaal zijn. Respect elkaar ook bij reageren en plaats niet van onzinnige uitspraken, op die manier komen we er zeker niet. Wielrennen is gewoon een mooie vrije tijd besteding, er zijn altijd een paar braindeads die zich nergens wat van aantrekken, maar geldt dat niet voor alles wat op de weg zit? Ik hoop dat de betreffende wielrenner zich alsnog meldt. Beterschap aan de jongen. P.S redactie zou reactie van 10-9-2016 09:42 eigenlijk niet moeten plaatsen. Over asociaal gesproken......
pokke wielerenners (10-9-2016 om 09:42)
Wielrenners zijn de aso.s van de weg! Niet aan de kant gaan en brullen geven naar elkaar en stug met 4 man naast elkaar blijven rijden! Paar tips voor mensen als je er eenmaal voorbij bent: Ga met de auto, of vrachtwagen door de berm rijden! HAHAHA ze kunnen dan goed stof happen. of je ruitenwissers gebruiken en goed veel sproeien, of opzettelijk remmen en ze er niet langs laten.... Je kan ook ze afsnijden als er 1 valt valt de hele groep.. leren ze het wel af, asociaal pokkevolk. Vergeet niet.... zulke zitten dus elke dag in de kantine op de werkvloer naast je..... Maar zodra ze dat gay achtige strak getrokken pakje aantrekken en op de fiets gaan.... is het het gajes van de weg. Aanpakken die lui. Ze gaan maar op verlaten terrein fietsen!
Terneuzenaar (9-9-2016 om 11:14)
Ik blijf bij mijn eerdere uitspraak over wielrenners, het zijn fiets hooligans!
W. Kruit (9-9-2016 om 09:27)
Een jaar of wat geleden reed ik op de motor over de Europaweg Zuid, in de buurt van de kerncentrale. Daar reed een enkele wielrenner. Letterlijk midden op de weg, vlak naast de middenstreep. Terwijl er daar een (geasfalteerd?) fietspad is. Achterlijk en asociaal gedrag laat dat volk zien!
Fietser (9-9-2016 om 08:36)
Vervelend dat zoiets gebeurd. Maar een gedeelte van het verhaal begrijp ik niet. Als "ervaren" fietser vraag ik mij af... als uw zoon aangereden wordt doordat zijn achterwiel geraakt wordt door een voorwiel van een fietser, valt in 100% van de gevallen degene die het achterwiel raakt. Hierdoor lijkt het dat het verhaal niet geheel klopt. Daarnaast heeft men altijd over het asociaal gedrag van "wielrenners", maar wat gezegd over met een smartphone fietsen en niet opletten, of elektrische fietsen die ongeveer net zo snel rijden maar waarbij de bestuurder de fiets niet onder controle heeft????
Adje (8-9-2016 om 21:25)
Eerste ik wens deze Jongen en spoedig herstel. Tweede ik vraag mij af om 07.30 aan het fietsen het lijkt mij meer dat iemand was misschien fietsen naar of van het werk. Kan de politie dit even controleren.