Bedrijfsbus vernield na verkeersruzie N256

Toegevoegd: 10-09-2016, 09.39 uur

ZIERIKZEE - De politie heeft vrijdagavond een 22-jarige man uit Schiedam aangehouden na een verkeersruzie. De man werd rond 18.00 uur opgepakt na het plegen van vernielingen aan een bedrijfsbus en het uiten van bedreigingen naar de bestuurder van dit voertuig.

Tussen 17.30 en 18.00 uur reed de bedrijfsbus in kwestie met aanhangwagen over de N256 tussen Goes en Zierikzee. Vanwege een bepaalde verkeerssituatie ontstond er een ‘ruzie’ tussen de bestuurder van de bedrijfsbus en de inzittenden van een personenauto.

"Er werd naar elkaar gebaard en toen de beide auto’s op een bepaald moesten stoppen kwamen één of meerdere personen uit de personenauto en pleegden vernielingen aan de bedrijfsbus. Ook zouden een of meerdere personen uit de personenauto de bestuurder van de bedrijfsbus hebben bedreigd", zo vertelt de politie.

De bestuurder van de bedrijfsbus belde de politie. Die wachtte de auto's aan de andere zijde van de Zeelandbrug op. Op De Weg naar de Val kon de 22-jarige Schiedammer door agenten worden aangehouden. Hij werd overgebracht naar een politiecel in Torentijd en daar in verzekering gesteld.

Getuigen
Volgens de politie zijn er waarschijnlijk meerdere getuigen geweest van het voorval. "Een buschauffeur zou foto’s hebben gemaakt van het moment dat de bedrijfsbus werd vernield. De politie is dan ook op zoek naar getuigen die ons meer kunnen vertellen over dit incident. Ook willen we graag contact met de buschauffeur die foto’s heeft gemaakt", aldus de politie.

flipo (10-9-2016 om 13:57)
dat etterbakje uit Schiedam een poosje daar laten in Torentijd. En schade betalen aan auto en chauffeur. Is tegenwoordig normaal dat je uitgescholden wordt en gemolesteerd. Ligt toch aan de opvoeding hoor!!!
AD. (10-9-2016 om 11:39)
Uit welk land kwamen die mannen van die personenauto ??
de Wellenaar (10-9-2016 om 10:43)
Het was gisteren ook een totale rotzooi op de zeeuwse wegen, zoveel verkeersaso's heb ik lang niet gezien op 1 dag. Ook het ongeluk in de vlake ongetwijfeld resultaat ervan. Maar zo is de samenleving nu eenmaal geworden, egoisme en asociaal gedrag zijn niet eens meer wenselijk maar nodig gemaakt om te overleven in deze dog eat dog neokapitalisten maatschappij. Nee, rutte's strafpreken over "het tuig:" zonder enige inhoud of daadkracht helpen heus niet hoor want zijn clubje is hoofdverantwoordelijke van de asociale egotrip tendens die als een zwarte vloek over ons land neerdaalt.