Grote brand vermoedelijk aangestoken

Toegevoegd: 22-10-2016, 15.12 uur

KOUDEKERKE - De grote brand die vrijdagavond uitbrak in een schuur in Koudekerke is vermoedelijk aangestoken. Dat concludeert de politie na onderzoek.

De brand woedde op een terrein bij de Galgeweg en werd even na 21.00 uur opgemerkt. Het vuur greep snel om zich heen en de vrijstaande schuur stond al snel volledig in brand. Ongeveer veertig minuten na de eerste melding had de brandweer het vuur onder controle.

Vanmiddag bleek het vuur weer opgelaaid en daarom rond 12.45 uur opnieuw een blusvoertuig en een waterwagen opgeroepen om te blussen. Om goed te kunnen blussen werden met behulp van een shovel resten van de schuur uit elkaar gehaald.

Vanochtend en vanmiddag heeft de recherche in en rond de schuur onderzoek gedaan naar de oorzaak van de brand. Ter plekke zijn onder meer foto's gemaakt. “Een technische oorzaak ligt niet voor de hand dus vermoedelijk is er sprake geweest van brandstichting”, zo zegt de politie na afloop van het onderzoek.

De eigenaar van de schuur heeft aangifte gedaan van brandstichting.

Zie ook:

Jacco (23-10-2016 om 00:29)
Het zal de eigenaar wel goed uitkomen dat het in brand gestoken is. Kan hij er eindelijk de appartementen bouwen die hij er altijd al wilde bouwen. Gebeurt wel vaker tegenwoordig. Zie ook het Surfhotel. Eerst in de brand en dan mag je er iets nieuws zetten.
zeeuw (22-10-2016 om 18:49)