Twee mannen gepakt met aanhanger vol hennep

Toegevoegd: 28-10-2016, 10.44 uur
Door: Manfred Berrevoets

HULST - Op de Truffinoweg in Hulst heeft de politie twee verdachten aangehouden. Ze reden rond in een auto met aanhanger. In de aanhanger stonden hennepplanten.

De politie kwam de auto op het spoor dankzij een tip. Donderdag werd het voertuig rond 14.10 uur aan de kant gezet. De inzittenden en aanhanger werden gecontroleerd. In de aanhanger trof de politie 31 hennepplanten en verschillende goederen die gebruikt kunnen worden voor het telen van hennep.

Een 24-jarige man uit Hulst, lid van No Surrender, en een 24-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats zijn direct aangehouden en ingesloten voor verder onderzoek. De goederen zijn in beslag genomen.

Onderzoek wees uit dat de planten zojuist waren weggehaald uit een woning aan de Schoutstraat in Hulst. Daar trof de politie restanten aan van een hennepkwekerij. De energieleverancier constateerde dat de ontmantelde kwekerij werd voorzien van stroom buiten de meter om. Het restant van de hennepkwekerij in de woning is in beslag genomen.

Cerebrus (29-10-2016 om 10:24)
Motorclubs zitten vuistdiep in de drugshandel dus dat erbij vermeld wordt dat hij lid is van zo'n club is niet meer dan logisch.
ronny schipper (28-10-2016 om 21:01)
vraag me af waarom erbij wordt gezet dat hij lid is van no surrender. dit dient geen enkel belang, en plaatst een motorclub onnodig in een kwaad daglicht.
kees (28-10-2016 om 16:06)
Tja je mag door die kromme regels in Nederland nog steeds niet met hennep op je aanhangwagen rondrijden naar de winkels. Verkopen mag overigens wel dat is volledig legaal. Tijd voor teelt en transport onder toezicht van gemeentes. Scheelt enorm in de kosten van het ambtelijke apparaat en je pakt er in een klap de illegaliteit mee aan. Voor eigen gebruik 5 planten wel gewoon toelaten
Cerebrus (28-10-2016 om 15:28)
Verder zijn die motorclubs natuurlijk helemaal niet crimineel.
Cor van Leeuwen (28-10-2016 om 11:52)
Snap alleen niet waarom er bij vermeld moet worden dat hij lid is van No Surrender, als ik wat doe staat er toch ook niet bij wat mijn hobby is.
P (28-10-2016 om 11:41)
Ondertussen krijgt een 18jarige studente straks 263.000 belasting vrij. Je kan op een gegeven moment mensen het niet meer kwalijk nemen dat ze "voor zichzelf beginnen"