OM: Vrouw schoot zichzelf dood met dienstwapen man

Toegevoegd: 05-11-2016, 09.38 uur

GROEDE - Een 41-jarige vrouw die op 2 augustus dood werd gevonden in haar woning in Groede is niet het slachtoffer geworden van een misdrijf. Ze blijkt zichzelf om het leven te hebben gebracht met het dienstwapen van haar partner, een politieman van de eenheid Zeeland-West-Brabant. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam bekend gemaakt.

Familieleden van de vrouw hadden aangifte tegen de politieman gedaan omdat ze vermoedden dat er sprake was van moord, doodslag of dood door schuld. Onder leiding van een officier van justitie van het OM in Rotterdam werd door de eenheid Rotterdam-Rijnmond een feitenonderzoek ingesteld naar het overlijden.

"In het onderzoek is niets gebleken dat er op duidt dat de vermoedens van de familieleden kloppen. Uit het onderzoek zijn namelijk geen aanwijzingen gekomen die wijzen op een andere gang van zaken dan zelfdoding", zo zegt het OM nu.

Volgens het OM mocht de politieman zijn dienstwapen in verband met een piketdienst thuis hebben. "Uit het onderzoek is gebleken dat de politieman bij het bewaren van zijn wapen heeft gehandeld in overeenstemming met de daarvoor geldende voorschriften", aldus het OM.

Vragen over zelfdoding? Bel 0900-0113 of 0900-0767 of kijk voor informatie en een live chatmogelijkheid op www.113online.nl of www.sensoor.nl.

tony (6-11-2016 om 19:51)
@t Is vreselijk , Wat een familie ,hoe triestig het ook is voor beide partijen dan kan je toch niet aangifte doen van moord, doodslag of dood door schuld. TRIESTIG
Mariposa (6-11-2016 om 12:54)
@Toon: dood door schuld? Was jij bij het onderzoek van het OM dan? Want ik neem aan dat zij wel weten wat ze doen! Blij dat de politieman in kwestie is vrijgesproken. Sterkte aan allen.
ook Toon, maar een andere (5-11-2016 om 22:43)
Sterkte voor de collega. Gewoon gehandeld volgens de instructies. Er zal wel iets niet goed gezeten hebben in de prive sfeer of in de hersenen van die vrouw. Triest!!!!! En dan komen er lieden die menen hoe het wel moet. Lui van een schietclubje of zo???? zeker afgewezen voor de Politie. Afijn, ieder zijn mening. Triest wat er gebeurd is en da's belangrijker.
t Is vreselijk (5-11-2016 om 16:34)
Vreselijk voor die man, dat de familie hem dus niet vertrouwd en van zoiets vreselijks beticht.... veel sterkte.
Kees (5-11-2016 om 14:06)
Toon. volgens de voorschriften opbergen voor agenten betekend dat de agent het wapen binnen enkele seconden moet kunnen pakken in geval van een melding. Dus niet zoals een burger in een kluis met de munitie er uit want dan ben je te laat. Als er een melding komt moet hij het namelijk bliksemsnel kunnen pakken want je hebt maar 2 seconden daarvoor. helaas kan zijn vrouw er dan ook bij maar dat kan niet voorkomen worden. Veel sterkte voor de man. Gelukkig is hij niet schuldig bevonden
mina (5-11-2016 om 11:22)
Triest, maar gelukkig maar voor de man dat het bewezen is dat hij niet schuldig is. Hij zal het al zwaar genoeg hebben.