OM eist celstraf voor seks met meisje (15)

Toegevoegd: 14-11-2016, 20.18 uur

MIDDELBURG - De officier van justitie in Middelburg heeft maandag tegen een 38-jarige inwoner van Zuid-Beveland een celstraf van 15 maanden waarvan drie voorwaardelijk geëist. Ook zou hij een schadevergoeding van 21.420 euro moeten betalen.

De man wordt ervan verdacht tussen juli 2013 en 25 februari seks te hebben gehad met een toen 15-jarige plaatsgenote. Ook zou hij ontucht met haar hebben gepleegd. De twee waren lid van een vereniging en het meisje zat door huiselijke omstandigheden niet lekker in haar vel. Bij de ruim twintig jaar oudere man vond zij een gewillig oor en een sterke schouder.

Hij op zijn beurt had relatieproblemen en zij bood hem troost. In zijn auto betastte hij eens haar borsten en meer was er volgens hem niet gebeurd. Het meisje had verklaard dat er daadwerkelijk ook seksuele gemeenschap was geweest, maar dat ontkende de man in alle toonaarden. Bij de politie had hij op geen enkele vraag geantwoord, niets verklaard en zich beroepen op zijn zwijgrecht.

Pas op de zitting verklaarde niet meer dan het betasten van de borsten. "Klassiek geval", zei officier van justitie Suijkerbuijk. Bij de politie zwijgen, later het dossier lezen en kijken waar je niet onderuit kunt omdat het bewijs er is. Verder alles ontkennen."

De raadsman van de Bevelander vroeg de rechtbank zijn cliënt vrij te spreken. Volgens hem was alles gebaseerd op de verklaring van het meisje en veel van horen zeggen. En het betasten van de borsten van het meisje zou bestraft moeten worden met hooguit een taakstraf.

Uitspraak over twee weken.

wim (16-11-2016 om 07:36)
Niet normaal dat een 38 jarige man seks heeft met een meisje van 15 jaar ondanks dat ze beide lid zijn van een vereniging man gebruik toch je verstand zo een meisje van die leeftijd te misbruiken ik vind de straf aan de lage kant, wel een leuk bedrag voor de kas als inkomsten.
Anja (15-11-2016 om 19:19)
Vreemd ,maar zeker terecht die straf ,wat ik vreemd vind is dat er mensen na ontucht met bv dertienjarige gewoon geen straf krijgen .ik vraag me af hoe dat kan?