1 file van totaal 3 km

Slachtoffer ongeval Sas van Gent overleden

Toegevoegd: 22-12-2016, 10.23 uur
Het ongeval bij Sas van Gent.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom
Door: Manfred Berrevoets

SAS VAN GENT - De bestuurder van de te water geraakte auto bij Sas van Gent gisteravond is in het ziekenhuis overleden. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Een getuige meldde omstreeks 18.50 uur via 112 dat er een personenauto te water was geraakt op de kruising van de Westkade met de Zandstraat. Direct zijn alle hulpdiensten ingeschakeld. Door Rijkswaterstaat werd het scheepvaartverkeer even stilgelegd in het kanaal. Diverse wegen in de omgeving van het ongeval werden afgesloten.

Duikers van de brandweer zochten onder water naar eventuele slachtoffers. Er was namelijk niet bekend hoeveel mensen er in de auto zaten. Het duikteam trof een man aan in de auto. Hij is uit het voertuig gehaald en op de kant behandeld door ambulancemedewerkers. Het slachtoffer, een 26-jarige man uit het Belgische Herentals, is met een ambulance naar het ziekenhuis in Gent overgebracht. Hier is hij later overleden.

De auto is door een boot van Rijkswaterstaat uit het water getakeld en op de kant gezet. Een bergingsauto heeft hem vervolgens weggesleept naar een onderzoeksplaats. Daar zal door de politie technisch onderzoek aan de auto gedaan worden.

Door agenten zijn getuigen die het ongeval hadden zien gebeuren gehoord en ook is een buurtonderzoek gedaan. Er zijn verklaringen afgelegd die mogelijk ondersteuning kunnen bieden bij het onderzoek naar de oorzaak van het ongeval. Daar is tot nu toe nog niets over bekend. Door de Belgische politie is de familie van het slachtoffer in kennis gesteld van het ongeval.

anoniem (22-12-2016 om 11:31)
R.i.p
Helene (22-12-2016 om 10:57)
Zeer triest...Heel veel sterkte voor de nabestaanden...