Vissersschip in problemen bij Neeltje Jans

Toegevoegd: 10-01-2017, 08.10 uur
De KNRM heeft de kotter op sleeptouw genomen.
© Foto: KNRM Neeltje Jans

NEELTJE JANS - De KNRM-reddingboot van Neeltje Jans is maandagavond uitgevaren voor een vissersschip dat in problemen was gekomen.

De redders werden rond 20.35 uur verzocht om met spoed uit te varen omdat een Belgische kotter niet goed meer kon varen. Vermoedelijk was het roer afgebroken.

De KNRM voer uit met de reddingboot Koopmansdank en heeft de vissersboot naar de haven gesleept.

Cin (11-1-2017 om 07:44)
Indien het schip roerloos was is het wel degelijk een reddingsactie. Zeker als het schip richting de kering afdrijft. Er is al eerder een viskotter onderdoor getrokken...
Ex-Berger (11-1-2017 om 00:44)
Vergeet niet Tom, een schip in de problemen, ze zijn de eerst aangewezenen om die kant uit te gaan en ze zijn er qua snelheid het eerste bij. En dan hebben ze een zichzelf aangemeten taak: "Erger voorkomen", dat wil zeggen veiligheid voor de mens aan boord staat absoluut voorop. Als ze een schip, in dit geval een kotter, in veiligheid kunnen brengen, zorgen ze ook meteen voor de veiligheid van de bemanning. De KNRM is dé hulpverlener op het water, op zee, en ruim binnenwater. Reddingboten en vrijwilligers zijn 24 uur per dag beschikbaar voor spoedeisende hulp en niet-spoedeisende hulp. Op basis van goed zeemanschap verleent de KNRM hulp op het water aan een ieder die hierom vraagt. KNRM redt en helpt, kosteloos. Sinds 1824 en dat blijft zo.
JVDM (10-1-2017 om 22:40)
Hallo Tom, je hoeft dat ook niet te snappen. Als je zelf niet op zee zit zal je het ook nooit snappen die zorg voor elkaar. Als ze op het land zo met elkaar om zouden gaan zag het er heel wat beter uit. Een zorg minder: het zijn vrijwilligers bij de KNRM en ze werken volledig op donaties van mensen die deze dienstbaarheid een warm hart toedragen
Tom (10-1-2017 om 17:54)
Ook nu snap ik de inzet weer niet helemaal. Dit is toch helemaal geen werk voor de vrijwilligers van de KNRM!? Ik snap het wel, gratis hulp. Maar volgens mij hoort een sleepbedrijf dit te doen, maar ja dan moet je betalen!