Verdachten mishandeling verkeersruzie gepakt

Toegevoegd: 13-01-2017, 12.14 uur

VLISSINGEN - De politie heeft donderdag twee jongemannen opgepakt voor een mishandeling bij een verkeersruzie eind december in Vlissingen.

Het 44-jarige Vlissingse slachtoffer fietste op de bewuste dinsdagavond 27 december rond 20.00 uur over het fietspad bij de Langeleenweg. Voor hem reden twee jongens die de kruising naar Bossenburg over wilden steken. Ze moesten echter flink in de remmen omdat er net een personenauto aan kwam rijden.

Toen de kruising weer vrij was, fietste de Vlissinger om de twee heen. Hierbij raakte hij echter per ongeluk één van de jongens aan met zijn schouder. Dat had hij achteraf gezien beter kunnen voorkomen want de jongens gingen meteen verbaal in de aanval.

De man besloot hierop om door te fietsen maar de jongens gingen achter hem aan en sloegen het slachtoffer in elkaar. "Hij bleef liggen in de berm en de jongens lieten hem met verwondingen en kneuzingen achter", zo vertelt de politie.

Getuigen hielpen de man overeind en de opgeroepen ambulancedienst vervoerde de man naar het ziekenhuis. Aan de hand van doorgegeven signalementen ging de politie op zoek naar de daders. Dat had geen resultaat.

Tijdens het opnemen van getuigenverklaringen kwam de politie er echter alsnog achter wie de daders waren. Het gaat om een 16-jarige jongen uit Yerseke en een 19-jarige Vlissingse jongeman. De twee werden aangehouden in Goes en Vlissingen en zitten nog vast.

P (13-1-2017 om 15:34)
Ik kan me herinneren dat er toen stond dat de man op de scooter was. En dat per ongeluk met de schouder heb ik mijn twijfels over. Pas geleden stak er een oudere vent over het zebrapad over eenmaal aangekomen bij het zebrapad over de fietsbaan waar ik stond te wachten zodat ik niet onbeschoft voor zijn neus zou langs vliegen ging meneer opeens heel langzaam lopen en uitdagend roepen: rustig he! Met zijn handje bewegingen maken. Soms vraag je er zelf om.
Wee (13-1-2017 om 13:35)
Knap stukje werk van de politie.
P van D (13-1-2017 om 13:00)
Wacht even, getuigen ??? Dus mensen zagen het gebeuren en grepen niet in dus ? Ze lieten die man dus rustig in elkaar slaan en keken toe tot hij lag en de daders wegwaren ? Laf hoor.. En ik zou geeneens aangifte doen gewoon helemaal helemaal in elkaar slaan de daders en alle botten breken.. Ze krijgen een werkstraf van 40 uur en lopen volgende week weer over straat.. Justitie doet en durft toch niks