ISD-maatregel voor stelende Terneuzenaar

Toegevoegd: 24-01-2017, 13.32 uur

MIDDELBURG - De 48-jarige J-P. H. heeft door de rechtbank in Middelburg de ISD-maatregel opgelegd gekregen. Dat was conform de eis van de officier van justitie.

Op 5 september pleegde de Terneuzense H. een winkeldiefstal in zijn woonplaats en kort daarna was hij samen met twee kornuiten bezig met het stelen van fietsen. De rechtbank achtte - in tegenstelling tot wat H. beweerde - beide feiten bewezen.

De ISD-maatregel is bedoeld voor draaideurcriminelen. Via deze regel kunnen zij maximaal twee jaar in een instelling worden geplaatst om daar te werken aan hun problematiek.

Jose (24-1-2017 om 22:09)
A.de Winter, U weet niet waar U over praat. Deze man heeft een justitie verleden van vele vele jaren. Jaren geleden zag ik hem in een televisie programma en oh het ging fantastisch met hem. Alleen duurde het niet zolang. Het is niet dat hij geen kansen en hulp heeft gekregen. Nog een keer proberen door hem de ISD maatregel op te leggen lijkt mij, zeker voor J.P.H een perfecte straf. Hij wordt ook ouder dus misschien is hij dit leven zolangzamerhand zat en komt hij tot inzicht. Je weet maar nooit.
Freekje (24-1-2017 om 17:59)
Mensen die vaak stelen kunnen via een wet 2 jaar vast gezet worden, iemand die zijn boetes niet kan betalen kan via een wet weken/maanden worden vast gezet met behoud van boetes, maar je kan een hele woonwijk op stelten zetten en slopen, agenten en brandweerlui bekogelen en dan zit je een paar dagen in voorarrest en mag je weer vrij rondlopen!!!
A.de Winter (24-1-2017 om 15:30)
oei, weer zwaar criminele fietsendieven opgepakt. En hoe zit het met de vrij rondlopende terroristen ? daar doen we maar niets aan want fietsendiefstal is belangrijker. goed bezig heur.
Cerebrus (24-1-2017 om 14:59)
Goed zo! Dat tuig is mooi een tijd van de straat af. Of de behandeling zal helpen, dat betwijfel ik, maar zolang dit soort figuren achter de tralies zitten kunnen ze geen normale burgers meer bestelen.