Twee Walcherse strandposten ook op C2000

Toegevoegd: 29-06-2006, 18.42 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

DISHOEK - Twee strandposten van de Stichting Strandexploitatie Walcheren (SSW) beschikken sinds woensdag over het communicatienetwerk C2000.

De reddingsposten in Dishoek en Vrouwenpolder beschikken beiden over één C2000-mobilofoon en twee digitale P2000-piepers. Met de apparatuur staat men beter in verbinding met de alarmcentrale van brandweer en ambulancedienst.

Aanleiding voor de aanschaf van de apparatuur is een verdrinking in Oostkapelle twee weken geleden. Bij dat incident was er geen communicatie tussen de strandwacht en de alarmcentrale.

Dat resulteerde erin dat de strandwacht niet gealarmeerd werd. Na dat incident ontstonden discussies en werd met spoed gekeken naar de mogelijkheden voor de aanschaf van C2000.

Nog niet alle strandwachtposten in de gemeente Veere beschikken immers over het nieuwe communicatiesysteem. Of dat in de toekomst wel gaat gebeuren is nog niet duidelijk.