Sluis zoekt nieuwe buurtbemiddelaars

Toegevoegd: 07-02-2017, 13.18 uur

OOSTBURG - De gemeente Sluis is op zoek naar vrijwilligers die zich willen gaan inzetten als buurtbemiddelaar. Binnenkort gaat in de gemeente Buurtbemiddeling Sluis van start en daarom wordt nu een cursus georganiseerd voor toekomstige bemiddelaars.

Via buurtbemiddeling krijgen buren ondersteuning om samen op zoek te gaan naar een oplossing als er problemen zijn. Hierbij wordt samengewerkt met de gemeente, Woongoed Zeeuws-Vlaanderen en de politie.

Mensen die in aanmerking komen voor het werk van buurtbemiddelaar moeten minimaal 21 jaar oud zijn en wonen in de gemeente Sluis. Aanmelden kan via [email protected] of via het telefoonnummer 06-20260665. Aangemelde vrijwilligers volgen hierna de basistraining Buurtbemiddeling voor bemiddelaars. Deze staat gepland op vrijdag 24 en zaterdag 25 .

cq (7-2-2017 om 14:41)
Heeft de Gemeente Sluis dan zoveel problemen, zou het kunnen zijn dat de Woonomgeving aan het aantasten is, want wat ik mij zelf wel eens afvraag waar bestaat een Buurt uit wie zijn de bewoners waar komen ze vandaan? En dan rijst mij de vraag wel of niet schuldig natuurlijk maar hoeveel inwoners in de Gemeente Sluis maken gebruik van een bijstands uitkering, ik denk dat dit een behoorlijk aantal is, waar ik van overtuigd ben dat de Gemeente Sluis aan het verpauperen is en Woongoed draagt zijn steentje bij. Betreft Breskens Gistelkerke, Milianostraat, in een straal van 500 meter rondom de Jumbo enz, enz, maar je moet het wel willen zien niet weg kijken dan doen we al genoeg in dit land.Dus een buurt bemiddelaar?