Leden jeugdbrandweer Schouwen op kamp in Duitsland

Toegevoegd: 01-07-2006, 23.27 uur
Door: Gemeente Schouwen-Duiveland

HAAMSTEDE - Leden van de jeugdbrandweer Schouwen-Duiveland, post Westerschouwen zijn zaterdag om 10.30 uur vertrokken naar het Duitse Ferschweiler in Duitsland voor hun kamp.

Zaterdag 8 juli keren de jeugdbrandweerleden terug naar Schouwen-Duiveland. Het is de vierde keer dat de jeugdbrandweer uit Westerschouwen op kamp gaat, met het doel om met elkaar aan de slag te gaan.

Het programma bestaat uit lange wandeltochten (met picknick), kanovaren, dauwtrappen en bezoeken aan de Bitburg-brouwerij, een subtropisch zwemparadijs en klim- en klauterpartijen. Ook meten verschillende teams kun krachten tijdens de Olympiade die voor donderdag 6 juli op het programma staat.

Na afloop wordt dan de gebruikelijke bonte avond gehouden. De contacten met de Duitse jeugd- en volwassenenbrandweer worden vrijdag 7 juli nog eens versterkt tijdens een uitwisselingsprogramma.

Tijdens de gezamenlijke barbecue kunnen de ploegen ervaringen uitwisselen. Zaterdag 8 juli komt het Schouwen-Duivelandse gezelschap rond 15.00 uur weer terug bij de brandweergarage in Haamstede.