Autobranden Rilland door brandstichting

Toegevoegd: 25-02-2017, 09.56 uur - Update: 25-02-2017, 10.03 uur

RILLAND - De twee autobranden die vannacht woedden in Rilland zijn beiden aangestoken. Dat concludeert de politie, die op zoek is naar getuigen.

De blusploeg van Rilland werd rond 04.55 uur zelf opgeroepen voor een melding van een voertuigbrand bij de Bathseweg. Surveillerende agenten hadden namelijk gezien dat hier een auto in brand stond. Onderweg naar de kazerne zagen enkele brandweervrijwilligers dat ook bij de Adriaan Butijnweg een auto in brand stond. Deze brand was eveneens nog niet eerder opgemerkt en de alarmcentrale stuurde de brandweerploeg van Krabbendijke ter plekke om te blussen.

Bij aankomst op de Bathseweg stond de voorzijde van een auto in brand. Dat was ook het geval bij de brand aan de Adriaan Butijnweg. De beide brandjes zijn geblust en de eigenaren hebben aangifte gedaan. Volgens de politie zijn sporen aangetroffen die erop duidden dat de auto's in brand zijn gestoken. De politie is een onderzoek gestart naar deze brandstichtingen en vraagt getuigen die nog niet met de politie hebben gesproken om zich te melden.