Gratis cursus deelnemers HartveiligWonen

Toegevoegd: 08-03-2017, 16.11 uur

MIDDELBURG - Witte Kruis ambulancezorg biedt 500 inwoners in de provincie Zeeland een gratis basis reanimatie- en AED-training aan. Dit doet zij in samenwerking met HartveiligWonen en ACM Opleidingen.

Het doel van de campagne is om meer vrijwilligers te werven die zich aansluiten bij HartveiligWonen in Zeeland. Deze georganiseerde burenhulp bestaat uit vrijwilligers die kunnen reanimeren en wordt ingeschakeld wanneer iemand in de buurt onwel wordt. Op deze manier kunnen vrijwilligers ingezet worden om in afwachting van de ambulance al met de reanimatie te starten, zodat de kans op een succesvolle reanimatie met zo min mogelijk schade voor de patiënt vergroot wordt.

De training is geheel kosteloos wanneer mensen zich aanmelden bij het alarmeringssysteem van HartveiligWonen. Aanmelden kan tot en met 31 mei via de oranje button ‘Inschrijven’ op www.hartveiligwonen.nl. Zij worden dan automatisch ook aangemeld als burgerhulpverlener bij HartveiligWonen en kunnen na het afronden van de cursus worden opgeroepen bij een reanimatie in hun directe omgeving.

Witte Kruis hoopt dat de reanimatiecampagne een succes wordt. “Bij een hartstilstand zijn de eerste zes minuten van levensbelang. Het is dus belangrijk dat er overal in Zeeland voldoende vrijwilligers zijn die binnen dat tijdsbestek de juiste hulp kunnen verlenen totdat de ambulance arriveert. We verwachten dat we dankzij deze campagne veel inwoners van Zeeland kunnen bereiken en het belang van burenhulp kunnen onderstrepen”, vertelt John Nootebos van Witte Kruis ambulancezorg.

Rene (8-3-2017 om 21:27)
Ben al verschillende keren op geroep om hulp te verlenen via hartveiligwonen. Ik vind als je kan reanimeren moet je ook aansluiten, want daar doe je het toch voor. mensen reden in nood. Stel je voor dat je zelf hulp nodig heb en er niemand komt om te helpen. Vele zijn bang om het gene wat ze dan aantreffen bij een oproep, tja niet leuk maar vergeet niet dat er een geweldige nazorg aan vast zit. Meld je vandaag nog aan. MvG Rene hulpverlener hartveiligwonen.nl
Poppie (8-3-2017 om 19:10)
Die website deugt niet. De gegevens kunnen niet juist worden ingevoerd zoals geboortedatum
Heidi (8-3-2017 om 18:14)
Heel verdrietig word ik ervan dat ze in Zeeland op deze manier mensen bijeen moeten krijgen om mensen met een hartstilstand te helpen in geval van nood. Waarom komen mensen pas in actie als iets gratis is... Zelf heb ik nu 3 jaar mijn reanimatie diploma en ben al vele malen door Hartveilig wonen opgeroepen,je kunt het verschil maken tussen leven en dood.
Kor van der Werve secr. (8-3-2017 om 16:49)
prima initiatief zo'n cursus. Op Dreischor doen we ook mee, 4 april 19.30 uur in het dorpshuis De Dorsvloer. Docent: André de Rijke. Opgeven: [email protected] of :0111401509. De formule van hartveilig wonen is ook van toepassing !