Veel hardrijders op Stoofweg Dreischor

Toegevoegd: 05-04-2017, 18.34 uur
Vandaag werden uitsluitend waarschuwingen uitgedeeld.
© Foto: Twitter / wa_Schouwen01

DREISCHOR - Op de Stoofweg bij Dreischor wordt regelmatig te hard gereden. Dat blijkt uit metingen die de politie vandaag heeft gedaan.

De politie controleerde preventief in de 30-kilometerzone. Volgens de Schouwse wijkagent Douwe de Vries reed 75 procent van de gecontroleerden 45 kilometer per uur of harder.

De hardrijders kwamen er vandaag vanaf met een waarschuwing.

D Lucassen (13-4-2017 om 07:21)
Slaat nergens op, deze weg ziet er uit als een gewone 50 weg. De wegbeheerder heeft zich er erg makkelijk vanaf gemaakt door gewoon ergens een bordje 30 neer te zetten en voor de rest geen maatregelen te nemen. Ik zou hier ook gewoon 50 rijden.
Aanwonende (7-4-2017 om 17:43)
Dat werd tijd zeg. Wat mij betreft veel vaker controleren en direct beboeten/rijbewijs invorderen. De Stoofweg/Bogerdweg kennen extreme uitschieters in snelheid. Ooit is 112 km gemeten op de Bogerdweg (bij de wegversmallingen nota bene). Voor wie denkt: ach, het valt wel mee, zoals Bram. Als aanwonende met een niet geheid huis is iedere kilometer al te hard vanwege trillingsoverlast (slappe ondergrond). Scheuren in muren, trillende ramen/kasten.Soms al bij auto's met een aanhanger. Plus de geluidsoverlast. Fijn hoor, als je om 4 uur 's-ochtends wakker schrikt van een of andere dwaas die langs dendert. . Doe gewoon normaal en hou rekening met een ander. Ideale oplossing: verbod zwaar verkeer, geen doorgaand verkeer maar rondweg. Wanneer ?
Bram (5-4-2017 om 20:36)
Rene (5-4-2017 om 19:37)
Ik weer nog wel een paar wegen in en rondom Dreischor waar deze controles op zijn plaats zouden zijn!
Jeroen Dekker (5-4-2017 om 19:31)
Wat waarschuwingen. Gelijk allemaal een boete.
michelle (5-4-2017 om 19:08)
Slap! Meteen een boete werkt beter. iedereen weet wat de max. snelheid is!