Motorbegeleider omgekomen bij botsing

Toegevoegd: 08-04-2017, 12.57 uur - Update: 08-04-2017, 16.32 uur

NIEUW- EN SINT JOOSLAND - Na een botsing met een auto is zaterdagochtend bij Nieuw- en Sint Joosland een motorrijder om het leven gekomen. Dat heeft de politie bevestigd.

Het slachtoffer is volgens de organisatie Ster Zeeuwsche Eilanden één van de motorbegeleiders van Motor BegeleidingsTeam Zeeland. Deze groep motorrijders zou de wielerwedstrijd Ster Omloop van Nieuwland begeleiden die vandaag zou worden gereden en rond 12.00 uur van start zou gaan.

Het ongeluk gebeurde kort voor 11.00 uur op de Weizichtweg, de weg tussen Middelburg en Nieuw- en Sint Joosland. Bij de kruising met de Trekdijk kwam de motorrijder volgens de politie in botsing met een personenauto. Het slachtoffer werd ter plaatse gereanimeerd. Nadat het team van de Rotterdamse traumahelikopter ter plekke was gekomen, werd besloten de reanimatie te staken.

De politie is inmiddels een onderzoek gestart naar de oorzaak van het noodlottige ongeluk. De wielerwedstrijd is afgelast.

Zie ook:

Patatje (9-4-2017 om 12:50)
Klopt dat motorrijders vaak niet of te laat gezien worden, zeker aan het begin van het seizoen maar dit is een ander soort ongeluk Jan...De meest ongelukkige samenloop van omstandigheden waar niemand eigenlijk iets aan kan doen. Vallen gebeurd soms en dan is het gewoon afwachten wat je tegenkomt, in dit geval helaas een tegemoetkomende auto. Sterkte aan de nabestaanden, vrienden, organisatie, hulpverleners en niet te vergeten de automobilist die daar ook geen kant op kon.
adrie (8-4-2017 om 20:45)
Heel triest voor de nabestaanden . Ik was zelf op het evenement aanwezig , de hele organisatie en alle verkeersregelaars zijn kapot van dit tragische ongeval .
Sabine (8-4-2017 om 19:09)
Woorden schieten tekort op dit moment. De hulp was op tijd maar heeft niet mogen baten. Ik wens de familie veel sterkte toe.
Jan (8-4-2017 om 16:02)
Weer een van de vele motor rijders hier in Nederland maar automobilisten let in Gods naam op want ze worden helaas te laat gezien of hun snelheid slecht ingeschat ik heeft zelf jaren gereden en respect moet er zijn en blijven van beide kanten. Veel sterkte voor de na bestaande ,maar ook voor de automobilist.
R (8-4-2017 om 15:18)
Afschuwelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Heel veel liefs en sterkte voor de nabestaanden, de motorrijders, de fietsers, en voor de hulpverleners en de automobilist.
Harley (8-4-2017 om 14:30)
Sterkte aan nabestaande en hulpverleners.