Omgekomen motorrijder kwam eerst ten val

Toegevoegd: 08-04-2017, 15.15 uur
Het slachtoffer zou een wielerwedstrijd gaan begeleiden.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

NIEUW- EN SINT JOOSLAND - De motorrijder die vanochtend bij Nieuw- en Sint Joosland om het leven kwam is volgens de politie eerst zelf ten val gekomen voordat hij werd aangereden door een auto. Het slachtoffer is een 57-jarige man uit de gemeente Noord-Beveland.

Volgens de politie kwam de man even voor 11.00 uur met zijn motor ten val. Hij schoof over het wegdek en belandde onder een hem tegemoet komende auto. De automobilist heeft nog geprobeerd de motorrijder te ontwijken maar dit bleek tevergeefs.

Het slachtoffer werd nog gereanimeerd maar overleed ter plaatse. Het politie-onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk loopt nog.

lenie slabbekoorn (23-4-2017 om 15:27)
Heel veel sterkte aan een ieder die hem heeft gekend lenie
peter (10-4-2017 om 14:05)
ik wens de nabestaande heel veel sterkte met dit grote verlies,ik ben zelf ook motorrijder geweest en ik weet hoe kwetsbaar je ben op een motor, ik wens die autobestuurder ook heel veel sterkte toe nu en in de toekomst.
michel de koning (10-4-2017 om 09:40)
ook wij als renners zijn geschokt door het overlijden van deze gepassioneerde motorrijder en begeleider om de sport een stuk veiliger te maken voor ons. vanuit de renners gesproken heeft ook ons het diep geraakt. de motivatie om te starten was bij vele ook direct weg. dan is het leven helaas maar heel betrekkelijk.
Jos Bosman (9-4-2017 om 16:31)
Dank voor jouw reactie Anneke. Ik rij zelf ook al jaren op motorfietsen, maar ik heb er ook een neef mee verloren. Motorrijden is een prachtige hobby, maar weet hoe snel het gedaan kan zijn. Nogmaals gecondoleerd.
Anneke (9-4-2017 om 11:55)
Ik ben de zus van de omgekomen motorrijder. Dank voor de meelevende reaktie's. Mijn broer was een zeer ervaren en zeer voorzichtig motorrijder. Inderdaad, je wordt niet zomaar verkeersbegeleider. Dit was een noodlottige samenloop van omstandigheden, de inzittenden van de betrokken auto zijn ook getraumatiseerd, laten we ook aan deze mensen denken.
Jeroen (9-4-2017 om 11:52)
Hierbij wil ik de familie en vrienden van deze beste man condoleren. Soms lijkt het leven zo oneerlijk en onbegrijpelijk. Terwijl vandaag veel mensen van het mooie weer genieten zitten jullie met verbijstering en verdriet. Ik wens jullie veel kracht en moed toe om dit verlies te dragen en met de situatie om te leren gaan. Alle goeds!