Walvis gezien voor de kust van Vlissingen

Toegevoegd: 11-04-2017, 08.48 uur
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - Voor de kust bij Vlissingen is gisteren een Groenlandse walvis gesignaleerd. Vorige week werd voor de Belgische kust ook een Groenlandse walvis gezien.

Maandagavond rond 19.35 uur kwam er bericht dat ter hoogte van de Sardijntoren bij Vlissingen een walvis zou zwemmen. Een medewerker van de Eerste Hulp bij Zeezoogdieren Zuid (EHBZ) is vervolgens aan boord gegaan van een KNRM reddingsboot om het dier te observeren. Het zou gaan om een volwassen exemplaar van ongeveer twintig meter lang.

Stichting SOS Dolfijn probeert samen met EHBZ Zuid het dier waar mogelijk de komende dagen te observeren en geeft het advies, mocht je het dier zien, de walvis vooral niet te benaderen.

Frans (11-4-2017 om 23:09)
Deze Groenlandse walvis heb ik al op 31 mrt gesignaleerd voor paviljoen 't Schor Paal, Graauw. dus is helemaal geen nieuws. Hij heeft ook al gezwommen voor de Belgische kust dat weekend
Stuart (11-4-2017 om 10:53)
Hopelijk heeft met de vislijn/ -net kunnen verwijderen van de staart en probeert men het dier terug naar dieper water te loodsen!