Drugsgeld Kapellenaar naar staatskas

Toegevoegd: 08-05-2017, 16.31 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heft maandag in de ontnemingszaak tegen de 60-jarige Kapellenaar M. van L. beslist dat hij een korting moet krijgen van veertig procent omdat het Openbaar Ministerie (OM) veel en veel te lang heeft gewacht met de afhandeling daarvan.

Van L. zou oorspronkelijk voor een bedrag van 80.000 euro moeten worden 'geplukt'. Dat wordt nu dus 48.000 euro.

Zeven jaar geleden werd Van L. voor de smokkel van cocaïne veroordeeld tot vier jaar cel. Het geld dat hij daarmee verdiende werd besteed aan ponder meer luxe spullen, een Porsche en sieraden .

Henk (9-5-2017 om 11:16)
Als ik 7 jaar wacht, wordt mijn spaargeld beslist geen € 32.000 meer waard en dan heb ik daarvoor niet eens een strafbaar feit moeten plegen ! De wegen van de Nederlandse justitie, met name die van de rechtspraak, zijn wonderbaarlijk ...
Ikke (8-5-2017 om 20:52)
Weer een bewijs dat misdaad loont! Toch zeker 32 duizend euro verdiend dus. En dat alleen omdat hij uitstel van executie had...hij zal zeker de laatste niet zijn met zo een beleid!
frans (8-5-2017 om 18:42)
maak je geen illusie dat geld word toch nooit betaald dat OM doet groot voor niets die dader is veel slimmer dan al die rechters
p van d (8-5-2017 om 18:21)
Hoe zit dat dan met die 300 dealers in Vlissingen die nog allemaal vrij rond lopen en mooie auto's rijden ??? Dat mag gewoon allemaal hier al 20 jaar dezelfde gezichten en nooit word er 1 gepakt hier ( ja toevallig met 1 gram wiet ja dan mogen ze weer door )
Eric (8-5-2017 om 18:14)
Zeven jaar geleden veroordeeld en nu nog een uitspraak over de ontnemingszaak... En vervolgens wordt besloten tot een "criminelenkorting"... En dit is slechts een van de vele voorbeelden. Wat een trieste rechtsstaat hebben we toch in Nederland.
Iemand (8-5-2017 om 17:14)
En daarom word de criminaliteit niet minder maar meer want het loont in nederland!!