Tbs verkrachter met twee jaar verlengd

Toegevoegd: 09-05-2017, 16.08 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De tbs met dwangverpleging waartoe de 33-jarige M. de B. uit Oost-Souburg bijna 15 jaar geleden werd veroordeeld, wordt met twee jaar verlengd. De Middelburgse rechtbank heeft dat dinsdag beslist. Veertien jaar geleden werd de Souburger tot onder meer tbs met dwangverpleging veroordeeld voor diverse aanrandingen en een verkrachting.

Twee jaar geleden werd de dwangverpleging beëindigd en hield de ook de reclassering toezicht op hem. Eén van de voorwaarden was dat hij in alles open en eerlijk moest zijn. Vorig jaar bleek dat hij twee zaken niet spontaan en uit zichzelf bij de reclassering had opgebiecht: het einde van zijn verkering en dat hij bij zijn moeder had geslapen, veranderingen in zijn woonsituatie die hij had moeten melden.

De B. had zich dus niet aan de voorwaarden gehouden en dat betekende dat hij dus weer terug ging in de dwangverpleging. En die wordt dus nu weer met twee jaar verlengd. Bij de behandeling vorig jaar kwam ook naar voren dat hij verdacht werd van een verduistering en schennispleging. Beide zaken leidden overigens tot niets.

pietje (11-5-2017 om 09:05)
ik zie hier staan diverse aanrandingen en een verkrachting, zo een persoon zou ik liever niet willen zien in mijn leefomgeving. Wie weet wat voor gekken er allemaal om ons heen lopen.
Zeeuw (10-5-2017 om 09:01)
Ongelofelijk, voor niet melden einde verkering en logeren bij moeder terug naar dwangverpleging. Dit gaat toch nergens over. Hoe lang wil je iemand opsluiten voor een strafbaar feit dat 14 jaar geleden heeft plaatsgevonden. En er geen nieuwe strafbare feiten meer hebben plaatsgevonden..... dit kan nooit de bedoeling zijn van ons rechtssysteem en het verdrag voor de rechten van de mens.
W.D. Faasse (10-5-2017 om 07:08)