Overvallers Lidl binden personeel vast

Toegevoegd: 11-05-2017, 12.06 uur
De politie bij de Lidl in Sas van Gent.
© Foto: Manfred Berrevoets
Door: Manfred Berrevoets

SAS VAN GENT - Donderdagmorgen is een filiaal van supermarktketen Lidl, aan de Tramstraat in Sas van Gent, door twee mannen overvallen. De overvallers hebben het personeel vastgebonden.

Even voor 08.00 uur verrasten zij een chauffeur die de winkel bevoorraadde en bedreigden hem met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp. De man is gedwongen naar binnen te gaan in de winkel waar ook andere personeelsleden aanwezig waren. Zowel de chauffeur als een van de personeelsleden hebben een klap gehad van een van de daders. Hierdoor hebben zijn minimale verwondingen opgelopen.

Toen alle personeelsleden binnen in het pand waren zijn ze vastgebonden door de twee overvallers. Dit gebeurde nog steeds onder bedreiging van het vuurwapen. Een van de personeelsleden is gedwongen een geldbedrag uit de kluis te halen. De hoogte van het geldbedrag is niet bekend. Dit hebben de daders meegenomen.

Na de overval zijn de twee onbekende mannen gevlucht via een brandgangetje achter de Lidl. Vermoedelijk zijn ze in de richting van het Schulpenpad in Sas van Gent gelopen. Daar in de buurt stond vermoedelijk een vluchtauto klaar. Op dit moment heeft de politie de twee daders nog niet te pakken.

Direct is een onderzoek gestart toen de melding bij de politie binnenkwam. Door agenten is intensief gezocht naar de twee mannen die mogelijk in een donkergekleurde auto zijn weggereden. Een hondengeleider is ingeschakeld en ook de politiehelikopter heeft geassisteerd bij het zoeken naar de overvallers.

Omdat het misdrijf zo dicht bij de grens met België plaatsvond en de overvallers spraken met een duidelijk Belgisch accent, zijn ook Belgische politiemensen in kennis gesteld. De grensovergangen in de buurt zijn enige tijd afgesloten geweest zodat passanten konden worden gecontroleerd. Het onderzoek naar de overval is in volle gang. De politie vraagt getuigen om zich te melden.

MEL (12-5-2017 om 07:33)
Tuurlijk voor de politie er is en meer aan de weet komt van het geschrokken personeel zijn de daders al in geen velden of wegen meer te bekennen. Een bezorgster van eten zei dat de zwaarbewapende Vlaamse agenten aan de grens alles controleerden. Dat had geen enkele zin meer. Sterkte voor hen, dit zijn geen leuke dingen. Kunnen ze niet meer aan de geldautomaten, dan maar zo. Vast goed uitgekiend om eerst de bevoorradende chauffeur te gijzelen, dan kan het personeel binnen al niets anders meer doen dan op te volgen wat wordt gevraagd. Camera's hebben we nodig tegen dit soort criminaliteit. En nr herkenning op de politiebureau's want alles zit veel te ver weg. Waar moet het heen!?
t Is vreselijk (11-5-2017 om 19:33)
Heftig zeg! Veel sterkte voor hen die dit meegemaakt hebben!
Helena (11-5-2017 om 14:12)
deze mensen hebben de schrik van hun leven gehad. ik kom er regelmatig in de winkel in sas. veel sterkte voor iedereen gewenst! ik hoop dat ze deze overvallers snel pakken en binnen steken in torentijd of waar dat ze dan ook opgepakt worden binnen steken niet meer buiten laten.
AD. (11-5-2017 om 12:33)
Die waren allang over de grens voor deze werd afgesloten natuurlijk.