Veroordeelde overvaller spoorloos

Toegevoegd: 11-05-2017, 19.19 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) in Middelburg vindt dat de 42-jarige N. C. uit Axel de voorwaardelijke celstraf die hij enkele jaren geleden kreeg opgelegd alsnog moet gaan uitzitten. Of dat - als de rechtbank de eis volgt - gaat lukken is nog maar de vraag, want C. is weg, kwijt en zoek.

Eind maart verbleef C. in Emergis. Hij werd door familieleden uit België bezocht en vroeg een medewerker van Emergis of hij met zijn familie even naar het restaurant mocht om daar koffie te drinken. C. nam de benen en is sindsdien spoorloos. Het vermoeden bestaat dat hij naar Turkije is vertrokken.

C. werd destijds veroordeeld tot drie jaar cel plus een half jaar voorwaardelijk omdat hij in 2012 in Axel een textielsuper had overvallen en onder bedreiging van een mes een 15-jarige caissière 290 euro had afgeperst. Aansluitend wandelde hij de winkel uit, stapte op zijn fiets en reed linea recta naar de dealer om daar zijn buit in te wisselen voor vijf gram cocaïne.

Over C. zijn inmiddels 32 dossiers met meer dan vijftig misdrijven aangelegd en zijn er minimaal twaalf rapporten over hem uitgebracht. De rechtbank doet over dertien dagen uitspraak.

Paul (16-5-2017 om 10:37)
@Vlissinger De 15 jarige kassières zijn lekker goedkoop voor de supermarkt, op zondag werken er alleen maar 15 jarige ivm het dubbele salaris op zondag
ger (16-5-2017 om 08:26)
@Wally beetje naïef dat soort crimi's komen zo aan andere paspoort men de naam die ze kunnen kiezen... maar voor de rest heb je gelijk, prijskaartje om crimi's te belonen oja straffen noemen ze dat hier geloof ik is erg hoog.
wally (15-5-2017 om 16:07)
Lieve mensen geen reactie meer nodig! Crimineel is gevlucht naar Turkeye geen kosten meer voor de belastingbetaler! Gewoon zorgen dat hij de EU niet meer binnenkomt ook niet voor een etentje met familie!
Vlissinger (12-5-2017 om 10:43)
wie zet er dan ook een 15 jarige aan de kassa.... maar goed. haal hem dan op in Turkije? zo moeilijk is dat toch niet -_-. typisch Nederland dit.
jacob (12-5-2017 om 10:27)
Dat is nu het resultaat van het recht spreken in deze bananen republiek. Lekker vrij rond laten lopen zodat ze de benen kunnen nemen. Maar de cassiëre heeft er wel een trauma aan over gehouden en daar kijken de heren in de rechtbank niet naar. Nee de verdachte is het so., die heeft de overval niet met opzet gedaan evenals al zijn andere strafbare feiten. Een grote schande is het.
AntiGSM (12-5-2017 om 09:24)
Eigenlijk wel een beetje vreemd, een crimineel is weg, zoek enz en kan daarom niet gaan zitten. Als je als normale burger een boete krijgt dan moet je eens zien wat er allemaal gebeurt als je deze niet betaald! Dan kunnen ze je wel vinden, daar ontkom je nooit aan en blijft je de rest van je leven achtervolgen. Maar als crimineel ben je hier vogelvrij verklaard, dat blijkt iedere dag opnieuw weer......