OM wil tbs verkrachter opnieuw verlengen

Toegevoegd: 30-05-2017, 16.19 uur

MIDDELBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag de rechtbank in Middelburg verzocht de tbs met dwangverpleging, die de 54-jarige Vlissinger G. F. dertien jaar geleden werd opgelegd met twee jaar te verlengen. Behalve deze maatregel kreeg F. destijds ook drie jaar cel opgelegd. Het vonnis was conform de eis.

De Vlissinger, die al sinds 1986 een historie op het gebied van bedreigingen en mishandelingen heeft opgebouwd, werd ervan verdacht dat hij eind maart zijn toen 20-jarige nicht met geweld had verkracht. Dat gebeurde in de woning van zijn moeder, die kort daarvoor was overleden.

F. verzocht zijn nicht om naar de woning te komen om wat papieren op te halen. Eenmaal binnen bedreigde hij haar en werd zij met geweld door hem verkracht. Direct daarna vertelde de nicht het voorval aan haar moeder en vriend en deed zij aangifte. F. is het met overigens niet eens met de eis om met twee jaar te verlengen.

Uitspraak over twee weken.

kees (30-5-2017 om 22:22)
Verkrachters moeten ze levenslang tbs geven
liesbeth van den bergh (30-5-2017 om 16:35)
Werd het slachtoffer gevraagd naar haar mening door de dader??? Nou evenveel telt zijn mening... Nihil dus!!!