Geen files

Vijf minderjarigen al met slok op naar feest

Toegevoegd: 21-06-2017, 22.22 uur

HOEK - De politie heeft afgelopen weekeinde bij de Hoekse feesten in Hoek tijdens een speciale controle geconstateerd dat vijf minderjarigen hadden ingedronken.

In het kader van het project ‘Laat ze niet (ver)zuipen!’ werden anoniem en op vrijwillige basis blaastesten afgenomen. In totaal 107 deden mee. Van de 50 jongens/mannen hadden er 17 ingedronken. Van de 57 meisjes/vrouwen 6. Zij kwamen allen uit Hoek of omgeving en vijf van hen waren dus minderjarig.

Dat overmatig alcohol drinken vervelend af kan lopen bleek ook later op de avond. Toen moest volgens de politie namelijk een ambulance worden besteld voor een jongedame die te veel alcohol had gedronken. Ze is naar behandeling overgedragen aan haar ouders en is door de politie doorverwezen naar Halt.

Buitengewoon Opsporingsambtenaren (BOA’s) van de gemeente bekeurden ook nog drie minderjarigen die alcoholische drankjes in hun handen hadden.

Axelaar (22-6-2017 om 11:55)
Niks beters te doen
peter (22-6-2017 om 10:11)
Bekrompenheid ten top. hele generaties zijn opgegroeid met een biertje in de hand, vanaf je 15e moet dat toch gewoon kunnen. Hoe meer je dat soort dingen verbiedt, des te meer je het in de hand werkt. Hoe skiekemer hoe interesanter. Laat iedereen toch gewoon voor zichzelf uitmaken wat met eet en drinkt, daar hebben we de overhead niet voor nodig.
Wim (22-6-2017 om 09:17)
Ik was 14 toen mijn vader zei,nu is het tijd om een biertje te drinken.
Walter St.J (22-6-2017 om 09:11)
Als je een verbod op het gebruik van alcohol onder de 18 jaar wettelijk invoert, dan hoor je ook te handhaven. Het is bekend, dat er nu ingedronken wordt thuis, ouders wellicht niet zo principieel (in Hoek). Dezen veroorzaken in de loop van de avond de meeste overlast. Niet vermeld is, dat het slachtoffer één van de indrinkers was. Andere plaatsen kennen hetzelfde fenomeen. Dus..?
Bachus (22-6-2017 om 08:38)
Dan maar gelijk die ouders op heropvoedingskamp op eigen kosten en hun kinderbijstand, die toch op gaat aan alcohol, stoppen en terugvorderen. Probleemjongeren bestaan n.l. niet, omdat hun ouders verantwoordelijk zijn en dus probleem ouders zijn die niet veel meer om hun kroost geven dan die kinderbijstand inkomsten blijkbaar, en die asociaaltjes moet je snoeihard aanpakken anders gaat dat nog generaties lang zo door.
michelle (22-6-2017 om 06:21)
Jan B . "Laat de jeugd met rust" Wat een opmerkingen zeker wanneer er een ambulance aan te pas moet komen. Jij hebt vast geen kinderen van die leeftijd anders zou je niet zo'n kletspraat verkopen!