Wielrenner Hulst overleed door botsing

Toegevoegd: 20-07-2017, 14.47 uur - Update: 20-07-2017, 15.08 uur
Hoe hard de auto heeft gereden is nog niet duidelijk.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

HULST - De man die maandagavond omkwam bij een aanrijding in Hulst is overleden als gevolg van de botsing. Dat heeft de politie bekend gemaakt.

Het 60-jarige slachtoffer, afkomstig uit Heikant, werd rond 18.50 uur op de Oud Ferdinandusdijk aangereden door de bestuurder van een bestelauto. Deze was vermoedelijk de macht over het stuur kwijtgeraakt en tijdens het slingeren frontaal in botsing gekomen met de toerfietser.

Volgens de politie heeft onderzoek uitgewezen dat de fietser is overleden als gevolg van hersenletsel, veroorzaakt door de klap tegen de auto. Onderzoek heeft bovendien aangetoond dat de automobilist met zijn rechter voor- en achterwiel in de rechterberm terecht kwam, waarna hij slingerend naar links uitweek en daarbij de fietser raakte.

De politie onderzoekt nog hoe hard de automobilist heeft gereden. De 48-jarige automobilist uit Terneuzen is direct na de aanrijding aangehouden omdat hij onder invloed van alcohol had gereden en niet beschikte over een geldig rijbewijs. Hij zit nog vast en wordt morgen voorgeleid.

De politie meldde overigens eerder dat de wielrenner afkomstig was uit Terneuzen maar zijn woonplaats is nu aangepast naar Heikant.

Sjonnie (20-7-2017 om 21:42)
Nog niet duidelijk hoe hard gereden? In elk geval te hard. Je mag 30 daar.
Rick (20-7-2017 om 17:59)
Het zal wel weer een "zware" taakstraf worden......