Twee ton Hulstenaar verbeurd verklaard

Toegevoegd: 04-08-2017, 15.50 uur

MIDDELBURG - De 31-jarige S. I. uit Hulst is vrijdag in Middelburg veroordeeld voor afdreiging en witwassen. Dat leverde hem een celstraf van achttien maanden op. Ook is een bedrag van 200.000 euro verbeurd verklaard. Hij ziet hier dus geen cent meer van terug.

Behalve een verblijf achter de tralies en het 'gemis' van heel veel geld, moet I. zijn slachtoffers ook nog een schadevergoeding van in totaal 17.000 euro betalen. Overigens achtte de rechtbank de oplichting waarvan I. ook nog werd verdacht, niet bewezen. Er was naast de verbeurdverklaring een gevangenisstraf van dertig maanden geëist.

I.had drie jaar geleden in Sas van Gent een bedrijf in autobanden en peuterde door zielige en vooral gelogen verhalen geld los van zijn buurman. Ook repareerde of verving hij diens autobanden voor buitensporig hoge prijzen. Mede als gevolg van de torenhoge rekeningen van I. en schuldbekentenissen moest de buurman uiteindelijk zijn woning verkopen.

Een jaar later, in 2015, stapte de politie de woning van I. binnen en ontdekte daar, keurig verstopt, ruim 200.000 euro. Voor dat geld had I. nauwelijks een goede verklaring. Zwart geld, concludeerde de rechtbank.

En omdat mogelijk een deel daarvan wit was, maar 'vermengd' was met zwart geld oordeelde de rechtbank dat het totale bedrag dan in ieder geval 'besmet' was en dus in aanmerking kwam voor verbeurdverklaring. Hij zal het totale bedrag dus moeten afstaan.

Anoniem (5-8-2017 om 13:51)
van dat geld kunnen ze beter een andere woning kopen voor die arme stakker, die door de dreigementen en oplichting zijn huis kwijt geraakt is !
argwanend (5-8-2017 om 08:53)
oke en wat gebeurd er dan met dat geld?
Anoniem (5-8-2017 om 01:02)
Was dat misschien dat figuur waar ze enkele jaren geleden in de 4 ambachtenstraat een wietkwekerij opgedoekt hebben ? Dan is het natuurlijk wel te verklaren hoe hij aan zoveel geld ( al dan niet zwart) gekomen is ! Ik vind het verschrikkelijk dat die buurman daardoor zijn huis heeft moeten verkopen, de zwakkeren in de samenleving zijn toch altijd het slachtoffer van zulke wanpraktijken hé. Voor 17.000 euro koop je natuurlijk geen ander huisje hé ?