Verdachte mishandeling skatebaan in vrijheid gesteld

Toegevoegd: 31-08-2017, 19.49 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De zaak tegen de 41-jarige Middelburger J. W., die op 19 mei een 16-jarige jongen een gebroken kaak en een hersenschudding bezorgde, wordt op 13 november inhoudelijk behandeld.

De rechtbank in Middelburg heeft dat gisteren, tijdens een zogeheten pro formazitting bekendgemaakt. Tot die tijd mag W. - die inmiddels meer dan drie maanden heeft vastgezeten - zijn berechting in vrijheid afwachten omdat de rechtbank hem nu ook onder voorwaarden heeft geschorst uit zijn voorlopige hechtenis.

Het slachtoffer was op de bewuste dag op de skatebaan in de Veerse Poort aan het skaten toen hij in botsing kwam met het vijfjarig zoontje van W. Het kind kwam ten val en als reactie daarop gooide W. de skater tegen de grond en trapte hem volgens de tenlastelegging onder meer in het gelaat. Daarna vertrok W. Een dag later werd hij door de politie aangehouden.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft hem poging doodslag, subsidiair poging toebrengen zwaar lichamelijk letsel, dan wel mishandeling ten laste gelegd.

harry (1-9-2017 om 10:00)
Blij te horen dat de dader al meer dan drie maanden opgesloten zit zeg. Zo krijg ik toch nog een klein beetje vertrouwen in het nederlandse rechtssysteem. Wat ongelofelijk asocial om iemand zo toe te takelen, Iemand die minderjarig is op de grond te werken en vervolgens in het gelaat te schoppen, met breuken in de kaak en jukbeen tot gevolg. En waarom? Omdat je zelf je Eigen kind van 5 niet goed in de gaten heb gehouden en op een voor een kind van 5 gevaarlijke plek heb t laten spelen. Hopelijk ziet de dader een flinke straf te gemoed.
Vlissinger (1-9-2017 om 05:15)
In vrijheid stellen is nogal raar in deze situatie.. poging tot doodslag nog vreemder? dit land blijft me keer op keer verbazen... wel goed voor de lachspieren!