Duo blijft vast voor verkrachting in hotel

Toegevoegd: 19-09-2017, 19.21 uur
Eén van de verdachten is wel in vrijheid gesteld.
© Foto: Roland de Jong / Provicom (archief)

MIDDELBURG - De 20-jarige A. M. uit Middelburg en een 16-jarige jongen, eveneens uit Middelburg blijven voorlopig nog in voorarrest. Zij zitten vast op verdenking van het gijzelen en verkrachten van een jonge vrouw. Het voorarrest van een derde verdachte is opgeheven.

Bij de rechtbank was voor zowel de 16-jarige als de 20-jarige het verzoek gedaan hun voorarrest te schorsen of op te heffen. Beide verzoeken zijn dus afgwezen. In het geval van de minderjarige gebeurde dat 15 september al door de kinderrechter. De Middelburger M. hoorde die beslissing dinsdag tijdens een zogeheten pro forma-behandeling van zijn zaak. Het voorarrest van een derde verdachte, de 20-jarige Souburger A.G. werd wel opgeheven.

De drie, waarvan G. in beduidend mindere mate, worden ervan verdacht op 8 juni van dit jaar in een hotelkamer een jonge vrouw uit Middelburg te hebben gegijzeld en verkracht. Ook zou ze zijn bedreigd. Er zou zijn gezegd: "Als je probeert weg te komen, dan steken we een mes tussen je ribben". Het meisje werd ook mishandeld. Een en ander vond plaats in een Middelburgs hotel waar M. op dat moment verbleef.

Het is nog niet bekend wanneer de zaak tegen M. en G, wordt behandeld. Vooralsnog staat er een tweede pro forma-behandeling gepland op 28 november. De zaak tegen de minderjarige wordt mogelijk begin december achter gesloten deuren behandeld.

Anoniem (15-6-2019 om 20:05)
Pff wat doet een meisje met 3 jongens op een hotelkamer potje kaarten zeker neem je verlies ipv geld
Terneuzenaar (20-9-2017 om 07:25)
Namen voluit graag, of is het niet te spellen in normaal Nederlands!
wim (20-9-2017 om 07:00)
EM (19-9-2017 om 21:40)
Zulk schorem hard straffen en langdurig zeker de 20jarige ,jammer dat de zaak van de 16 jarige bij zijn 18 ineens anders is/wordt .....
wim (19-9-2017 om 21:39)