Geen files

Flink wat rook bij woningbrand Noordgouwe

Toegevoegd: 24-09-2017, 08.07 uur
Bij de brand is niemand gewond geraakt.
© Foto: Roland de Jong / Provicom (archief)

NOORDGOUWE - Bij een woningbrand aan de Kloosterweg in Noordgouwe is zaterdagavond flink wat rook vrijgekomen. Er is niemand gewond geraakt.

Volgens de politie kwam rond 21.25 uur de melding binnen dat er sprake was van een uitslaande brand. Hierop werden de tankautospuit van de brandweer Zierikzee en de ladderwagen van de brandweer in Goes met spoed ter plekke gestuurd.

Bij aankomst van de hulpverleners kwam er flink wat rook uit het pand. Nadat de brand was geblust heeft de brandweer de woning geventileerd. Om er zeker van te zijn dat het vuur zich niet had uitgebreid werd voor de zekerheid een deel van het dak gesloopt.

De brandweerpost van Dreischor grijpt de brand overigens aan om nieuwe collega's te werven. De brandweerwagen van Dreischor, die normaal gesproken als eerste op de melding afgegaan zou zijn, stond namelijk buiten dienst vanwege het tekort aan personeel.

“Wij zijn hard aan het werk om extra mensen op te leiden zodat we zo spoedig mogelijk weer 24/7 inzetbaar zijn. Tot die tijd zal een van de buurtposten gealarmeerd worden als wij niet aanwezig zijn”, zo legt de brandweer van Dreischor uit.

Ap (24-9-2017 om 17:49)
@ Omwonende: Deels mee eens, maar de Kloosterweg/Schuddebeurs ligt dan ook tussen Dreischor en Zierikzee in. Is er echt stront aan de knikker in Dreischor zelf of het achtergebied ben je vanuit Zierikzee, Brouwershaven of Oosterland wel even aan het rijden.
Omwonende (24-9-2017 om 12:31)
Zo zie je maar dat het zonder de brandweer van Dreischor ook goed komt. Al dat domme geneuzel over openhouden van de post Dreischor kan dus eindelijk stoppen.