Stadsgewestelijke brandweer zoekt vrijwilligers

Toegevoegd: 02-04-2007, 14.10 uur
Door: Brandweer Stadsgewest
MIDDELBURG - De Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg zoekt vrijwilligers voor de brandweerkazernes Stromenweg, Middelburg-Noord, Torenweg en Arnemuiden.

De stadsgewestelijke brandweer is een hulpverleningsorganisatie, die branden blust, hulp biedt aan mens en dier in nood en optreedt bij ongevallen en rampen. De organisatie bestaat uit 45 beroeps- en 150 vrijwillige medewerkers.

Vrijwilligerswerk bij de brandweer is een interessante vrijetijdsbesteding, waardoor je een nieuwe wereld ontdekt. Daar moet je wel wat voor over hebben. Want je kunt op ieder moment van de dag (en nacht) opgeroepen worden.

Vanzelfsprekend word je goed voorbereid op je vuurdoop. Je krijgt een gedegen basiscursus van een jaar, waarin in veertig avonden wordt getraind voor het werk. Daarna wordt je kennis op peil gehouden door vervolgcursussen. Eens per week is er op een avond een oefening. Jaarlijks wordt je prestatie gemeten.

Als vrijwilliger ontvang je een vergoeding voor brandweeractiviteiten. Je wordt verzekerd tegen ongevallen.

Kandidaten moeten een uitstekende lichamelijke en geestelijke conditie hebben, gevoel voor techniek, tenminste 18 jaar zijn en in buurt wonen of werken Woont van de brandweerkazerne.

Het brandweerkorps heeft momenteel zes vrouwen in dienst bij de vrijwillige brandweer. Vrouwen worden dan ook uitdrukkelijk verzocht te solliciteren.

Vanwege de hoge eisen, die aan een brandweerman(M/V) gesteld worden, maken een sporttest en een medische keuring deel uit van de selectieprocedure.

Belangstelling?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dolph te Paske, Hoofd afdeling Technische Dienst Logistiek en Repressie, telefoon 49 45 00. Je sollicitatiebrief met CV kun je voor 14 april sturen naar: Stadsgewestelijke Brandweer Vlissingen-Middelburg, ter attentie van de commandant de heer R.A. Maljaars, Postbus 7173, GD Middelburg.

Voor meer informatie over de brandweer: www.brandweerstadsgewest.nl.