Al 35 jaar in de weer voor de EHBO

Toegevoegd: 11-04-2007, 15.26 uur
Door: Provinciale Zeeuwse Courant
SINT-JANSTEEN - Je bent in de eerste plaats vrijwilliger omdat je het leuk vindt. Omdat je het nuttig vindt en het een mooie invulling van vrije tijd is. Waardering? Nee, daar doe je het niet echt voor, al is een schouderklopje natuurlijk nooit weg. Maar... als jouw werk de koningin wel behaagt, ja, dan voel je je natuurlijk trots.

Het echtpaar Jo en Marieke Mortier-Kints ging gisteravond nietsvermoedend naar de jaarvergadering van de EHBO-afdeling in Sint-Jansteen. Dat Hulster burgemeester Jan Frans Mulder hun daar tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau (in de zesde graad) zou benoemen was een complete verrassing.

Jo Mortier is sinds 1974 in de weer voor de EHBO. In 1980 werd hij voorzitter van de Lotuskring Oost-Zeeuws-Vlaanderen. Zijn vrouw meldde zich in 1970 bij de EHBO. Twee jaar later raakte zij betrokken bij Lotuskring. Voor al haar inspanningen in die club werd zij gisteren ook onderscheiden met het bondskruis tweede klas.