Nieuwdorp en IJzendijke winnen wedstrijd

Toegevoegd: 22-04-2007, 13.28 uur

KLOOSTERZANDE - Nieuwdorp en IJzendijke zijn de twee winnaars van de wedstrijden 'TAS-HD' en '112'. De Zuid-Bevelandse ploeg werd eerste in de categorie '112' en de Zeeuws-Vlamingen wonnen de wedstrijd 'TAS-HD'.

112
De 112-wedstrijd draaide om een ongeval op het terrein van de hoefijzerfabriek aan de Rapenburg in Vogelwaarde. De bestuurder van een heftruck was onwel geworden en was hierdoor tegen een container gereden. Hierdoor was brand ontstaan en ontstond een tweede aanrijding waarbij één persoon bekneld kwam te zitten.

Uitslag 112
1. Nieuwdorp
2. Westdorpe
3. Oosterland 2
4. Sluis
5. Serooskerke
6. Middelburg-centrum
7. Sluiskil 1
8. Wolphaartsdijk
9. Koewacht

TAS-HD
De wedstrijd TAS-HD draaide om een brand op het terrein van een aannemingsbedrijf aan de Margaretsedijk, eveneens in Vogelwaarde. Tijdens werkzaamheden was brand ontstaan en de spuitgasten moesten twee medewerkers redden. De aanwezigheid van een gasfles zorgde voor een extra risico tijdens de bestrijding van de brand.

Uitslag TAS-HD
1. IJzendijke
2. Bruinisse 1
3. Cadzand
4. Zaamslag
5. Ovezande 2
6. Heinkenszand
7. Oostburg
8. Zierikzee 2
9. Terneuzen 2
10. Sint Philipsland 2
11. Yara Sluiskil

De beide oefeningen moesten binnen dertig minuten opgelost worden. Twee ploegen slaagden hier niet in. De winnende ploegen kregen prijzen uit handen van de burgemeester van Hulst. De eerste twee ploegen in de klasse 112 en de eerste drie ploegen in de klasse TAS-HD gaan door naar de volgende ronde.